Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nope. Via Instagram.

1 like

Die mooie groene band conbineert ook fraai met verschillende kasten! En doet ‘t bovendien erg goed op de foto’s! :ok_hand:t2: En een prachtige 6156-8010 natuurlijk :+1:t2::+1:t2:

1 like

Ja ik ben er echt tuk op haha :rofl:
Het belang van de juiste dikte begint me ook te dagen. 61’s kunnen deze 3,5mm wel echt hebben. 45 GS en stuk minder, wellicht eerder 3 of 2,5 zelfs.

1 like

Zo’n dun bandje is altijd een goed idee.

Nope, alles moet in verhouding.

2 likes

En dan nog even de rode zondag op de 6156-8010 hibeat special:

5 likes

Klopt helemaal. Ik draag nu de 6156-8010 op een dikke gevulde band. Kan prima. De dunne band op de 6145 is echter wat te iel. Op de 4520 is die echter perfect.

2 likes

Moderne bandjes zijn in mijn ogen bijna altijd te dik.
“Echte” zwitserse vintage bandjes zijn een stuk dunner.

Ik blijf liever daarbij in de buurt.

Super mooi!

1 like

Ik heb drie keer Rios Zurich matte alligator. Dun en zonder stiksels. Die vind ik er goed bij passen. Het enige jammere is dat dit type vrij fors tapert van 18 naar 15mm.

2 likes

13 likes

10 likes

Okeokeoke…

Mannen, ik wil een vintage GS aanschaffen.
Nu zit ik zelf al best wel ff op buyee en zie dat de prijzen daar meestal op 550 zitten. Nu ben ik nog niet bekend genoeg met de modellen, kwalen etc en vraag me af of iemand me kan helpen uitzoeken (of misschien wat heeft liggen voor wat onder de 800 euro).

Thanks!

Zou voor vintage KS gaan. GS is in mijn ogen niet vaak de meerprijs tov. vintage GS waard. Overigens is een net-niet mooie vintage GS afgrijselijk. Moet perfect zijn in mijn ogen, of tis puin.

Daar zal de rest het hier niet mee eens zijn. Wabi sabi doet t voor mij niet bij vintage GS of KS.

1 like

Ik heb al een KS (incoming). Daarom wil ik eens kijken voor een GS. Ook vind ik de kasten van GS vaak gaver.

1 like

Ah ok. Dat kan natuurlijk, ik vind de meeste GS kasten vaak minder mooi dan de KS kasten. Sommige 61 en 62GS kasten zijn een uitzondering.

Welk model?

1 like

5626-7000, maar heeft wel een beurtje nodig.

Dat is altijd bij die 5626’s. Mooie case… wel een van de beste cases direct die KS te bieden heeft.

1 like

Ja ik ga even kijken. In het echt toch net anders dan op foto’s. Als het niks is leg ik het geld liever neer voor een mooiere KS of bij voorkeur dus GS.

Hoe bedoel je?