Hoe bedoel je?
De staat. Ik zag niks op de plaat, maar wie weet is het in het echt anders. Sommige details zie je niet op butter foto’s, haha.
Goedkope GS ga je niet echt snel vinden, ook niet in Japan. Alleen de mindere modellen en mindere staat zijn goedkoper. De leukere 61, 57, 62 modellen zijn al gauw veel duurder.
Wat voor prijzen moet ik denken bij deze modellen?
Ligt er een beetje aan maar de waarde van die modellen is eerder 1000-2000 euro.
De goedkopere modellen zijn de 56 en 45GSen. De 56 is meer een gepimpte KS. Al zijn ze met bracelet dan nog wel leuk (als een van de weinige GS met bracelet). De 45’s zitten dan leukere modellen bij, maar een nette is dan ook niet goedkoop.
De 45 heeft mijn voorkeur.
Dat is nochtans de standaard vintage GS/KS taper.
Net even gemeten en gekeken. Inderdaad 18-15 en de vintage GS gesp die ik los heb is ook 15. Maar ik heb ook eens een 44GS gesp met alleen seiko erop gekocht, maar die is volgens mij 16, want iets te ruim op de band.
Kan dat verachillen? Of was de echte vintage 44GS gesp ook 15mm? En heb ik die van de sbgw047 gekocht?
Alle vintage GS is 15mm dus je hebt inderdaad de sbgw047/sbgv011 buckle gekocht.
Mijn 4522-8000 maar weer eens omgedaan. Nu het hier toch over 45GS gaat. Ik overweeg ook wel eens een verkoop. Maar niet voor het budget van @Mipnick helaas.
En bovendien vind ik hem altijd erg mooi als ik hem weer eens draag. En probeer maar eens een moderne GS high beat handwinder te kopen. Die zijn er niet
Mooie bandjes ook! Welk merk/type zijn dit?
Donker Bruine is echt kroko leer van Rios, de licht bruine is van Hirsch, de Sobek, komen van horlogebanden.nl
Mooie Seikomatic
Thanks! Helemaal geserviced door Aad, Heb hem gekocht met een gebroken mainspring.
Nu loopt hij prima.
Topper is dat.