Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Het leuke van vintage Seiko is juist dat je ook nog veel onaangeraakte stukken vind. En hoe meer we er daar van over kunnen houden hoe beter!

1 like

Haha, nee absoluut niet. Veel kleiner :rofl:.
Vergeet juiste verhoudingen en omarm de exotiek. :rofl:

1 like

Veel kleiner! Haha, oeh… Koop ik ze voor mijn vrouw, stop ik ze in mijn doos :+1:t2:
Nou ja, als rechtgeaarde Daini-fan moet het er sowieso van komen.

2 likes

Mijn gedacht. Hoewel er 52’s zijn die ik nooit of te nimmer ga dragen (de ovalen 5000 case bvb).

1 like

Snap ik ja. Maar die 60x0-kasten zien er alleszins draagbaar uit. Ik zal er toch eens serieus werk van maken. Ben ook wel eens toe aan zo’n mooie diepzwarte dial… :ok_hand:t2:

Maar of dit nu zo heel veel gepolijst is of gewoon goed gedragen?

Zie je dat nu echt niet?
Absoluut gepolijst…

Kroon is helemaal glad en bol! Net alsof ze hele horloge lopend en wel tegen het polijstwiel hebben gehouden :man_facepalming:t2:

Als jullie dit nu wel beu zijn, hoor ik ‘t wel.
Beetje ‘selling a broken record’ inmiddels…

6 likes

Misschien is het het licht maar is het arabesque logo donkerder op de Pyramid?

1 like

Ik denk dat het lichtval is:

2 likes

Als die kast zo gepolijst zou zijn zou het oppervlak en brushing op de lugs er wel anders uit zien toch?

Jij houdt ervan om te volharden in de boosheid he.

Het staal van de lugs staat duidelijk dikker tegen de kast, de gepolijste kroon (maw ze hebben niet eens de moeite genomen om kroon noch bezel te demonteren), de veel te (onregelmatig) afgeronde randen aan de onderzijde. Dit is een heel heel onhandige polish job en niets anders. Bij cap gold zie je slijtage van deze orde van dragen, niet bij staal.

1 like

Wat is dit nu weer voor opmerking? Ik zou zeggen kijk ns naar je eigen reacties :scream:

Idd :man_facepalming: ik was blind want je zag het als op de verkoops foto’s :man_facepalming: maar goed met een nieuwe kroon is dat verholpen …

1 like

Niet te geloven :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ja joh, prima op te lossen. Ik ontving mijn 43999 met een prachtige 45GS-kroon :grimacing:. Had ik wel gezien. Had gelukkig ook nog een “coarse knurled W Seiko”-kroon liggen. Was in een paar minuten vervangen.

1 like

Twee chronometers uit november 1963…
Deze foto illustreert voor mij het ongelooflijk rijke en interessante tijdvak van de 2e helft van 1963 t/m de eerste helft van 1964.
Naar aanleiding van deze foto zijn al ontzettend veel ingrijpende eind- en startpunten te bespreken, die het Seiko-landschap veranderd hebben; er is bijna geen beginnen aan… Toch probeer ik er de komende periode wat meer beelden en woorden aan te besteden. To be continued…

4 likes

Ze zien er beide mooi uit. Maar de rechter zou mijn favoriet zijn. Is dit een standaard 57GS of een vroege versie?

1 like

De vroege versie van de 5722, de 43999.

1 like