Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik las iets over iconische GS-ontwerpen. In mijn ogen is er maar één écht icoon: de 4420-9000.
Heb een fijne dag!

6 likes

Leuk om te lezen voor mij vooral nieuwe info.
Heb je nog meer van dit soort interessante links?

Inderdaad!

En (ondermeer) hier komt dat allemaal vandaan:
1963 King Seiko 15034, tweede model “First”.

Check ook mijn korte post over het ontstaan van de (Grand) Seiko Style vanuit het King Seiko universum :slight_smile:

6 likes

Lees dit maar eens door.
De OG informatiebron over King Seiko.

http://www.egalizer.hu/targyak/orak/kings.htm

1 like

Ga ik doen dank je

1 like

Allemaal prachtige info. Je kan dagen lezen, als je wilt :wink:.
@bAAx: ik heb vanochtend tussen 2 refs getwijfeld. De 44GS of de KS1. Morgen de KS!

1 like

Het verschil is real world of opperwezen saikō no futsū (vrij vertaald “het beste normaal”).
In mijn ervaring doet KS qua kwaliteit absoluut niet onder voor GS, en biedt daarom nog meer waar voor je geld. De afwerking is niet minder per se, gewoon iets minder doorgedreven/gedetailleerd als GS.
De GS ontwerpen zijn… buitenaards. KS is iets prozaīscher.

3 likes

Het is niet het best geconserveerde horloge uit de collectie, maar de eerste versie van de KS First (J14102E) blijft toch ook iets monumentaals hebben. Hoe bescheiden ook…
Dit exemplaar is van maart 1963.

7 likes

Ik doe mee vandaag!

6 likes

Fijn zeg! :heart_eyes:

1 like

Absoluut. Laat de mijne daarom toevallig onderweg zijn :smiley:

2 likes

Dat is geweldig! Ben benieuwd! Stuur vooral foto’s! :+1:

Nieuwe sloffen.

Slechte foto, ik weet het…

7 likes

SD dial zelfs :grin:

1 like

Oh ja hoor! Hij wel! Pieter bouwt zijn collectie topdown op :wink::+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Heel mooi spul HF’ers! Ik heb wel een SilverWave, maar het is nog nooit van een KS gekomen (laat staan een GS)

Begint toch wel weer te kriebelen

2 likes

De 45KS was mijn eerste KS en markeert voor mij toch een beetje de start van het bestuderen en verzamelen. Lang zat ik zonder deze mooie ref. Maar sinds vandaag heb ben ik weer de trotse bezitter van een prachtige 45-7001! Superblij mee!

9 likes

Ook geen straf :grin:

2 likes

Nice hoor! Mijn SilverWave is trouwens jouw oude silverwave👌🏻

A koekoek’s legacy haha

2 likes

Nog even bij daglicht…
Echt een gaaf ding hoor. Dit was een van de smerigste horloges die ik de afgelopen jaren kocht. Maar die dikke lagen vuil hebben ‘m goed beschermd. :grinning:

12 likes