Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ziet er goed uit! En dat reinigen doe je dat zelf of laat je dat doen?

Tandenstokers, oude zachte tandenborstel, microvezeldoek en een druppeltje glassex… en dan dit te lijf. De binnenkant raak ik niet aan :wink:

4 likes

Dat is wel een heel verschil ja😁

1 like

Een mooie alweer!
De 45-700x KS zijn inderdaad echte toppers… Zeer krachtige ontwerpen. Vooral als ze zo scherp zijn als de jouwe!

2 likes

Vandaag een verhaaltje over de rare kronkels van “verzamelbaarheid”… aan de hand van het zelfde dial type dat voor de ene horloge een “early dial” en dus begeerlijker is … En voor het andere een ‘late dial’ en dus net een tikje minder aantrekkelijk voor hard core verzamelaars…

Volledige verhaal op IG…:grin:

2 likes

Er schijnt trouwens een verschil te zijn tussen de 7000 en de 7001 kasten van dit horloge!

2 likes

Klopt. Best ingrijpende verschillen ook. Kort gezegd: er zit ogenschijnlijk meer staal in een 7000 dan in een 7001. Alles is net een tikje dikker. Je snapt dat ik inmiddels op zoek ben naar een 7000 om die bovenop mijn 7001 te leggen en daar een foto van te maken :rofl:

2 likes

Wat een heerlijke post weer…
Je weet de gedachten altijd mooi in beweging te zetten. Erg prikkelend! Veel dank daarvoor :pray:t2:

1 like

Ik heb beiden hier liggen een 7000 en 7001 als je me verteld waar de verschillen zitten kan ik ze tonen.

1 like

Ik las dat de kast van de 7000, gezien vanaf de flank, dikker is. Bij de 7001 steekt er naar verhouding ook een diepere ‘bodem’ onderuit waarin de caseback geschroefd is. Ook schijnt het profiel van de originele 7000 kroon iets grover te zijn dan die van de 7001. Iets meer textuur in de ring om het KS-logo, zogezegd.

Dat laatste kan ik bevestigen tevens is idd de case grover op de 7000 tov 7001 waar de case back in geschroefd wordt de onderstaande met band is 7000 de andere 7001

Wat me ook opvalt is de case back op de 7001 meer uitsteekt tov de 7000.

1 like

Dat is de hele Royal Family bijelkaar op 1 na (4502) lopen ze allemaal.

5 likes

Dat de caseback meer uitsteekt klopt ja. Maar dat lijkt ook het resultaat van het dunnere profiel aan de flanken. Gaaf om zo even snel te zien! Thanks voor de foto’s! :pray:t2:

1 like

Lekker rijtje hoor! :heart_eyes:

1 like

Heb ze nooit goed genoeg bekeken om dit te kunnen zien hahaha.

1 like

Het ook beslist geen in het oog springend verschil. Maar ineens dat plotselinge 1-tje in de casecode, dat moet toch ergens in zitten :wink:.
Een beetje in analogie hiermee heb ik nog een 6156-8030 liggen. Op het eerste gezicht is die identiek aan de 8000. Dat schreef Gerald ook op zijn Grand Seiko Guy-site. Ik zag minimale verschillen in de breedte van de geborstelde delen op de lugs, maar die variëren sowieso nogal eens in de 61-lijn. Het échte verschil bleek toen ik het glas wilde vervangen. Ik had braaf een compleet bezel/glas-ensemble gekocht, zoals dat op de 8000-kasten past. Bij het verwijderen van de bezel van de 8030 bleek het ineens een hele andere constructie te zijn. Veel meer zoals bijvoorbeeld de KS45-700x, met losse ringen en een losse rubberen pakking. Hele puzzel… Enfin, die 8030 is een projectje dat in de wacht staat. Komt wel.
Maar echt leuk om de verschillen tussen de 45-7000 en 7001 zo bevestigd te zien! :+1:t2:

2 likes

Het zijn potverdorie wel lekkere lijnen he…

6 likes

Wat vooral leuk bij mijn 7001 is om te zien is hoe erg die kast gepolijst is hahaha :joy:

1 like

Ah, wow, betekent dan dat de 7001 ook iets kleiner is qua formaat?

Als het goed is niet!

2 likes