Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Dat van die 8030 is weer een crazy verhaal eigenlijk. Wat zit daar nu weer achter. :rofl:

1 like

Snap ik ook helemaal niets van… volgens mij is de 8030 ook een relatief korte run geweest. Wel gek, want qua engineering is er mijns inziens best wat werk en aandacht aan de (vrijwel onzichtbare) aanpassing besteed…

1 like

Ze zijn van eind 1974 lees ik bij Gerald… ?

Goeie morgen. 4502-8010 met winteruur!

4 likes

13 likes

Jemig, die dekselse kleine 52 is wel verdraaid mooi he… :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Mijne is van april ‘73

1 like

Ok mannen… (en vrouwen)
Al die posts van ons, met al die zogenaamd geweldige KS-en en GS-en… die zullen in één klap verbleken bij wat ik jullie nu ga laten zien!

Vergeet al die wannabe iconen, gooi al je zeldzame chronometers maar bij het vuil! Vanaf vandaag zullen jullie groen van jaloezie elke dag terug scrollen naar deze post. Jullie gaan je de haren uit het hoofd trekken uit pure afgunst. Want jullie zullen verder moeten leven in het besef dat er één horloge is dat voor altijd buiten jullie bereik zal blijven. Een unicum, waarvan jullie enkel zullen kunnen dromen. De grail der grails! En nu in mijn bezit!

Ik presenteer jullie…
De Earliest Dial Grand Seiko 4522 Chronometer! :joy:

Zoek de ontelbare fouten en manco’s!

4 likes

In aanvulling op het bovenstaande:
Dit is natuurlijk een vreselijk stukje huisvlijt. De dial is om te janken, de wijzers zijn fout en volgens mij zit er een verkeerd glas op.
Maar er zit een lopend 4522-uurwerk in. De kroon is goed, de kast is matig, maar de bezel is ok, én… ik heb er 68 euro voor betaald. Oh, en dan kreeg ik er ook nog een Seiko dameshorloge bij…
Goedkoopste GS die ik ooit kocht. En laat ik nou nog een wijzerplaat en wijzers hebben liggen! :wink::+1:t2:

6 likes

Haha ik zag FF niet aankomen dat je deze ook echt gekocht had :rofl::rofl:

Wie weet kan je er nog wat van maken zeg… En blijkt dit je beste investering ooit :rofl::+1: ik ben alvast gespannen voor het resultaat :sake:

2 likes

Ja echt te gekke klok is dit :ok_hand:

1 like

Goeie morgen… het is weer de eerste van de maand. :grin:

Referenties die enkel verschenen zijn in de catalogi met stalen band kunnen ook leuk zijn op leer.
Een omdat deze horloges misschien iets minder “gezocht” zijn, kan dat ook betekenen dat ze een budget entry kunnen zijn in de wereld van vintage GS…

Dit is bvb. de 5646-8000 zonder zijn bracelet.

5 likes

De 6145/46-8050 valt ook in jouw categorie maar prijstechnisch niet geheel budget optie en ook niet helemaal mijn ding op leer imho😅

Misschien hangt het ervan af welk leer :grin: hoewel ik sterk de indruk heb dat jij daar heel strak beperkte voorkeuren in hebt :rofl:
De hoofd gedachte hier is proberen af te stappen van de kennis dat deze horloges een bracelet hadden origineel om ze ook eens op een andere manier te genieten.
En inderdaad de 8050 is niet direct een budget optie, zelfs zonder staal. :slight_smile:

2 likes

Ik begrijp letterlijk niets van wat je hier geschreven hebt :rofl::rofl:

Mag ik vragen aan welke prijsrange ik dan moet denken?

Dat lijkt me niet zo moeilijk?

1. Ik vind de 5646-8000 mooier op bracelet, dan op leer.

2. Ik vind de stalen bracelet GS’en in de regel minder mooi dan GS’en op leer.

1 like

Variërend tussen de 1100 tot 1700 euro op de Japanse veilingen beetje afhankelijk van de plaat en staat, de laatste met witte plaat ging voor 1200 euro en was op originele band geen slechte prijs er voor.

1 like

Oké dit is een duidelijker bericht hahahaha moet zeggen begreep je vorige ook niet maar zo is het duidelijk!

1 like

Opgelost.

2 likes