Ik ben een beetje in het 45-thema blijven hangen, na ontvangst van de 45KS. Vandaag de 45GS!
Eens met wat jullie zeggen over de 6146-8050.
Ik heb een witte, maar zonder bracelet… Op leer vind ik die eigenlijk niet echt tot z’n recht komen. Op staal is in dit geval echt mooier (in mijn ogen). Alleen de prijzen voor losse bracelets rijzen de laatste tijd werkelijke de pan uit!
Ondanks herhaaldelijke pogingen van jou, @Lexie2797, heb ik inmiddels besloten om de 8050 van de hand te gaan doen. Ik zal ‘m deze week nog eens gaan dragen en een foto maken.
Lekker veel dragen en van genieten nu het nog kan
Nee joh, voor je 't weet wil ik 'm nog houden ook!
Houd eens op met mij elke keer van mijn voornemens af te leiden!
Denk als je hem genoeg draagt je wel spijt gaat krijgen zeker als je hem op z’n originele band had gehad
Geweldig in goud!
Ik hoor net dat ik nog even geduld moet hebben tot ik mijn 6146 weer terug heb… Tot half december ongeveer…
Prachtig exemplaar!
Hola hoe komt het?
Hij gaat op opleiding in Zwitserland en is pas half december terug.
Moet ook wel zeggen dat toen ze aangaven dat ik hem op kon sturen ik niet gevraagd heb hoelang het ging duren.
Ow. Goed om te weten
Weet je wanneer hij vertrekt?
Dan blijft m’n 8010 nog even bij me ipv naar brussel
Nee geen idee ik heb hem niet gesproken. Ik heb alleen telefonisch en mail contact gehad met Florence
Wat is het Seiko-universum toch een fantastische en wonderlijke plek!
Gisteren kwam ik via een IG-post van @bAAx uit bij een niet eerder gepubliceerde schets van een Grand Seiko 43999 (de latere 57GS). Schijnbaar per abuis geplaatst in een stukje over de GS First (3180). Je oog wordt meteen getrokken naar het cursief geschreven woord ‘Chronometer’. Dat is hetzelfde lettertype dat we terugzien op de GS Firs, de KS 49999 Chronometer en de Seiko Liner Chronometer. De Grand Seiko 43999 is echter nooit met de cursieve chronometer-aanduiding verschenen. Geweldig om te zien dat Seiko dit schijnbaar wel heeft overwogen, ergens in 1962/63.
Maar mijn oog viel ook op het volledig uitgeschreven ‘Grand Seiko’. En daar maakte mijn hart een sprongetje. Want in dat langgerekte lettertype herkende ik het font waarin ook ‘Seiko Liner’ is geschreven. Ik heb lang gezocht naar referentiemateriaal voor dit specifieke lettertype. Ik kon er echter niets over vinden, en berustte al in de gedachte dat dit gewoon een eenmalig en uniek experiment was van Seiko, bedoeld om de Liner op een bepaalde manier in de markt te zetten. En natuurlijk, dat laatste is ook gebeurd. Want de Liner is - voor zover ik weet - de enige (high end) Seiko met dit lettertype. Maar het font kwam niet uit de lucht vallen! Ze hebben zelfs overwogen het op een GS te zetten! Op één of andere manier draagt dat toch bij aan de status van de Liner. Ik zou het geen ‘eerherstel’ noemen, want de Liner kan prima voor zichzelf opkomen (wat een beauty, van binnen en van buiten!). Maar met deze ontdekking nestelt de 46999 Liner Chronometer zich naar mijn mening nog iets warmer tussen de KS- en GS-toppers van de vroege jaren ‘60. (En daarom mag ik ‘m ook zonder gêne posten in dit topic )
Epic post!
Mooie Silverwave overgenomen van een Nederlander op Chrono24. Nu onderweg…
Leuk model met die extra seconden om de plaat👍🏻
Past mooi naast m’n SilverWave 8229-800 met witte wijzerplaat!
Verder filosoferend verbaast het me trouwens dat net de 43999 initieel het modernere lettertype voor het “chronometer” schrift kreeg, en niet bvb de, in mijn ogen, meer avant garde 49999!
Nou, over precies dit punt zit ik mijn hoofd ook nog te breken. De 49999 was daar beslist van begin af aan voor in aanmerking gekomen, zou je denken…