Reken maar op minimaal 3 weken wachten
Heeft de verkoper vast een leuk (modaal) jaarsalaris aan op verdiend. Kan ik mn horloges daar ook te koop aanbieden?
Doe m’n OP41 wel via die veiling
Of bied mijn compleet originele in mint condition 5126-8130 aan
Hopelijk zet dit niet door naar de rest van de wereldwijde markt. Anders is mijn kans op vintage GS helemaal verkeken
Ook vandaag ben ik weer helemaal tevreden!
Jezus zeg. 45 mille voor een GS?
Waarom de verrassing? Dit is het mooiste horloge ooit. Het is nog lang niet het plafond.
Ik had tops 3 voor een heule nette in mijn hoofd. Misschien is het ook een beetje de sfeer van Phillips.
Tuurlijk. Of strategie van bijv GS zelf om meer als premium/collectable te worden gezien.
Zou toch wat zijn als GS zelf dit stuk heeft aangeboden op de veiling
Los van veiling gebeuren is er denk ik toch iets te zeggen over “waarde”.
Met dank aan @amusicar voor het aanreiken van de tekst gisteren.
Hieronder linkje:
Het is niet alsof dit niet vaker is voorgekomen… merken die eigen vintage stukken opkopen om de markt voor hun merk omhoog te duwen. Ik weet niet meer welk merk dat gedaan heeft, maar Omega of Swatch staat me bij.
Dat zal heus meespelen.
Bedoel, vorige week is een prima exemplaar via Ebay gegaan voor 2,5k volgens mij… en op Chrono24 staat er een voor 5k.
47k is wel erg ver uit de richting
Toch vind ik het een moeilijke vraag om te beantwoorden. Wat is genoeg. Wat is niet teveel en niet te weinig. Zelf vind ik de 44GS net een beetje aan de schrale kant zitten. Het is wel een favoriet, maar hij neigt voor mij eerder naar dat er wel iets bij had gekund in plaats van iets eraf.
Mijn 4522 heeft net iets meer, met de zwarte streepjes op de wijzers en indices, en een wat mooiere wijzerplaat. Maar de 4420 is meer een ontwerp icoon, meer in balans.
Maar het blijft lastig. Ik heb net gisteren wel een nieuwe moderne GS gekocht, en een andere mag weg. Daar is die gedachte van ‘wat is genoeg’ goed op van toepassing. De nieuwe (een remake van de eerste GS) is een stuk soberder dan die weg mag (een titanium snowflake). Maar blijft, met het gekozen font, de ellenlange wijzers en de witte wijzerplaat, nog aardig frivool vergeleken bij een 44GS.
Het antwoord op de vraag wat ‘genoeg’ is, is uiteraard geheel filosofisch. Interessanter zal zijn welk effect dit zal hebben op andere 44’s - op veilingen in het bijzonder. Want hoewel dit een behoorlijk geconserveerd en vroeg exemplaar was mét doos en papieren, was het allerminst een NOS of ongepolijst exemplaar.
Dat maakt de prijs mijns inziens net zo opvallend. Mocht het een NOS exemplaar geweest met zijn met alle toeters en bellen dan had ik de prijs eerlijk gezegd beter kunnen plaatsen tov de rest van het aanbod.
Ik denk dat het een groot deel smaak en voorkeur is. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de vroege en late 60s horloge in plaats van de mid 60s zoals de 44gs. De tint van de wijzerplaat is ook net iets anders van een 45gs tov een 44gs toch? Maar genoeg mensen die dat juist ook mooi vinden.
Dit was de uitslag van de grand seiko guy op instagram. De 4520 won van de 4420. Maar in het echt zou ik de 4420 de voorkeur geven. Omdat de 4420 voor mij, zoals @bAAx ook zegt een ultiemere balans heeft tussen toevoegen en weglaten.
Daar ligt dus voor een ton!