BTW kijk even naar de lug ik zie dat soms en is moeilijk in te schatten of dit krassen zijn of een of ander soort reparatie aan de lug.
Niet zichtbaar op elke foto ook.
BTW kijk even naar de lug ik zie dat soms en is moeilijk in te schatten of dit krassen zijn of een of ander soort reparatie aan de lug.
Niet zichtbaar op elke foto ook.
Allereerst natuurlijk: dank voor deze heerlijke post!
En verder, die lug… hmm… ik vind het een beetje op een ‘micro weld’ lijken. Maar daar heb ik eigenlijk onvoldoende verstand van…
Oké heb iemand benaderd die op dagelijkse basis werkt met micro lassen en denkt dat de las te heet is geworden of te weinig argon, ik zelf ga dan voor de eerste optie omdat die lug ook een lichte donkere verkleuring heeft die ook niet altijd zichtbaar is.
Aiiii… maar deze kenner bevestigt dat het een micro las is?
Misschien heeft de lasser zich vergist in het type staal (HSS en dus met andere eigenschappen dan ‘regulier’ SS) en is het daar mis gegaan?
Grote kans van idd
Ben vroeger lasser geweest voordat ik in de zorg ging werken. De bruine verkleuring lijkt daar wel op. Slechte afstelling in het algemeen denk ik. Geen goede gas verscherming en te heet.
Ansich geen probleem lijkt me zo want je moet wel heel goed je best doen om dit tijdens het dragen te zien.
Misschien kan de bekende polijster hier nog wat mee?
Edit; ow dit antwoord op @bAAx en krijg het niet weg
Ik zal zeker Kamil benaderen dit was een andere hersteller waar ik het aan vroeg. Maar je kan het met blote oog wel zien hoor maar idd je moet wel weten waar het zit plus ik het op foto’s kan laten verdwijnen met wat licht
Het moet toch te doen zijn? Maar misschien moet je daarvoor eerst een nóg groter gat maken, en dat vervolgens op de juiste temperatuur (en met de juiste skills) weer dichtlassen en afwerken?
(hier spreekt een politicoloog hè, geen techneut…)
De piloot denkt het zelfde maar ga als ik thuis ben even betere foto’s maken en doorsturen naar Kamil en als hij zegt dat kan geen probleem dan ga ik slotje er voor reserveren in iedergeval. Bedoel kan toch pas over ruim jaar terecht
Plak je er tot die tijd een stukje aluminiumfolie overheen joh… druppeltje Pattex eronder… Zie je niks van!
Hij reageert niet op zijn mails dus reken er maar meteen een paar weken vertraging bij
Spammen it is dus
Nee nee, jullie millennials toch
Men late de meester met rust!
Hij heeft trouwens vanmorgen gereageerd.
Volgende slot = oktober 2022.
Hij is bezig ook aan high end (transparante) case backs voor vintage GS/KS.
Nee gas gas gas er op
Ik krijg net bericht van Kamil (Lapinist Watch Restoration) dat hij deze casebacks ontwikkeld heeft die beschikbaar zijn, en ik citeer:
Marine grade stainless steel, sapphire crystal, super slim profile zaratsu finishing and price at about 90€. Available for 44GS, 45GS/KS, 56GS/KS, 57GS, 61GS and 62GS.
(Foto’s Lapinist)
Da’s wel leuk zeg!
Zijn wel mooie uurwerkjes… maar neem aan dat dat alleen opgaat voor de latere iteraties KS met schroefdeksel …
Nee hoor je kan je early KS opsturen en dan freest ie er een passend gat in.