Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Heb meer foto’s nodig wil je me van die fantastische SBGW267 weg wil houden :joy:

1 like

Vind deze toch ook echt heel lekker hoor. Mooie aanvulling tussen al het wit en zilver

1 like

Ik ook. Donkere GS of KS zijn gewoon echt lekker :stuck_out_tongue:

1 like

Seiko Saturday ookwel Blue Saturday met mijn 1968’er Grand Seiko 6146-8000 Cross-hair dial!

10 likes

De arabesqe is en blijft prachtig en kan niet anders zeggen dat het zonde is dat GS hier geen remake van heeft gemaak verwijzend naar dit prachtige exemplaar!

7 likes

Potverdikke, wat is hij toch schitterend!
Nou, jij zegt dat ze Grand Seiko geen reissue heeft gemaakt, en dat is natuurlijk ook zo. Maar ik zie (sinds ik mijn Arabesque heb), in de facetrand van de moderne “44GS” kast toch beslist een hommage aan de flank van de 6146-8010! Ik zou eigenlijk eens een plaatje met de twee naast elkaar moeten maken…

1 like

Snelle schets van wat ik bedoel:

3 likes

Ik zag natuurlijk gelijk wat je bedoelde :smirk: de nieuwe 44gs stijl kast moet ik nog eens passen want die is dacht ik wel wat groter dan het origineel!

En groffer. Het is vind ik geen vergelijk met het origineel.

1 like

Dit is een opmerkelijk horloge denk ik? Een eerste Grand Seiko in platina. Kost wat maar ziet er nog best aardig uit. De band en gesp lijken me niet vintage.

1 like

Lastig hoor. Als ik hier serieuze interesse in had, zou ik eerst mijn licht eens opsteken bij Gerald Donovan (The Grand Seiko Guy). Hij is een autoriteit op het gebied van de GS First. Onlangs bekritiseerde hij nog (onderbouwd) een veiling op YJ, waar een stalen versie werd aangeboden en voor een heel pittig bedrag verkocht. Nooit klein bier, als het gaat om de GS First. Ik ga mijn vingers er maar niet aan branden, vooral vanwege gebrek aan kennis.

1 like

Ik ben erg blij met mijn remake van de eerste Grand Seiko, de sbgw253. Geen vintage dus, maar wel de vintage looks, aangepast naar een moderne 38mm.

Dit is een versie van de eerste GS zoals de sbgw047 een remake is van de 44GS. Maar dan iets ruimer geinterpreteerd denk ik. Met de blauwe secondenwijzer, de melkwitte wijzerplaat en de 38mm. Maar wel met dezelfde mooie verhoudingen.

5 likes

Allemensen… wat een ding! :heart_eyes:

1 like

Genieten:

12 likes

Avondje met deze… geen straf.

11 likes

Start van de week …

4 likes

Dat is wel een mooie analyse eigenlijk.
De ontwerpers van de moderne kast hebben hier ongetwijfeld naar gekeken.
De reden is natuurlijk dat je op de originele 44 geen drilled lugs kan voorzien omdat die net op of rond de plooi zouden vallen.
Well spotted H.!!

1 like

Thanks!
Ik ben helemaal niet zo thuis in de moderne cases (en ik vind de naam “44GS” bepaald niet passend voor de moderne case), maar het viel me onlangs op. Eens met wat je zegt over de drilled holes. Die ontsieren de flanken wel een beetje, in mijn ogen. Enfin, ik houd het maar bij de échte 44GS en de Arabesque.

2 likes

Dan ben ik nog net iets meer te vinden voor de SBGW033, zeg maar de 36 mm remake. Alleen lastig om vinden en nog een stuk prijziger.

1 like

Vandaag een hele fraaie KS First, J14102E met SD dial, uit 1963. Ik vind ‘m helemaal top!

10 likes