Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik ben blij dat deze toch zijn weg gevonden heeft naar je hart :grin:

2 likes

Early dial 6145-8000 blijft verbazen…

9 likes

Ja, daar was niet veel voor nodig hoor. Maar ik moet zeggen, met jouw bijna dagelijkse IG-cursus “Seiko-kijken voor dummies” (zoals ik) ga je steeds meer dingen zien om van te genieten. Zo zit ik al de hele ochtend de volstrekte vlakheid van de dial en al z’n elementen op te zuigen. Geweldig! :pray:t2:

1 like

Uit een prachtige hoek geschoten! Fijn hoor!
Toch gek dat de ontwerpers van de moderne GS er niet steeds voor kiezen om een secondenwijzer te maken zonder gaatje in het midden, zoals bij de 61GS. Staat zo mooi rustig…

1 like

Dat is eigenlijk een dekseltje op de secondenwijzer! Kijk maar eens goed. Typisch enkel toegepast door Suwa… Bij Daini zie je enkel de naakte technische waarheid, aka het zichtbare asje!

1 like

:+1: ik weet dat leren kijken moeilijk is. Ik heb het ook moeten doen en het heeft jaren geduurd voor ik het een beetje onder de knie had. Ik ben er trouwens nog altijd mee bezig. :rofl:

Potverrrr… het is een dekseltje! Najaaa…
Maar mijn punt blijft staan. Visueel werkt het wel!

1 like

Ik begin de cases en dials inmiddels al meer ‘architectonisch’ dan wel ‘landschappelijk’ te benaderen. Kan ook niet anders als je teksten leest over lugs die zich als massieve miniatuur-muren opwerpen tegen de randen van banden… Het wordt weeral bijna poëzie, haha.

1 like

Ik vind de droge Daini benadering dan weer leuk. :rofl:
Dat extra voegje van dat kapje vind ik moeilijk te verkroppen :rofl: Voor elk wat wils!

1 like

Een GS turtle case wordt vandaag met veel plezier gedragen.

3 likes

Kan het kloppen dat ik deze ken vanuit uhrforum?
Heeft wel een funky kleurtje :man_dancing:t2:

Die kleur de horror :scream::no_good_man:t3:

2 likes

Een post over de tegenstellingen binnen de vintage GS portfolio die nog steeds bestaan in het huidige gamma …

5 likes

Scherp opgemerkt, klopt helemaal!

1 like

Lol, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

Buiten het feit dat die plaat niet origineel is is het idd ook niet mijn smaak qua kleur nee. :sweat_smile:

1 like

Wel mooi gedaan met de sunburst. Vind het ansich geen probleem zo’n redial. Liever origineel maar de platen worden steeds zeldzamer.

Als een erg verrotte plaat gered kan worden om zo weer een draagbaar horloge te maken, waarom dan niet? Dan liever een niet originele kleur zodat de redial meteen duidelijk is. Ook wel lekker funky zo

1 like

Dit topic nog niet eerder gezien. Ik heb al enige tijd een vintage KS en ik draag hem niet zo vaak, maar als ik hem draag dan geniet ik er echt van.

Ik zou nog graag een keer een nieuw glaasje laten monteren, maar die zijn bijna niet te vinden. (Voor mij althans)

5 likes

Weer terug van weg geweest. En dat een maand eerder dan verwacht :grin:

Ik ben er blij mee!

7 likes

Had james vrije uurtjes? :grin:

1 like