Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Hahaha ja blijkbaar heb er verder maar niet naar gevraagd en het gewoon als een meevaller beschouwd :grin:

Liever zo dan andersom :joy:

2 likes

4 likes

Lekker hoor! :ok_hand:t2:

2 likes

Ik had een blauw dagje vandaag…

8 likes

Mijn NA ! ik ben helemaal nieuw met vintage in algemeen en Seiko KS/GS vintage maar ben wel al helemaal verliefd op deze, ik heb een topic gemaakt over mijn NA en hoop dat jullie mij kunnen helpen deze weer in perfecte staat te krijgen.

2 likes

Oef… maar waar wil je beginnen? Zo’n beetje alles wat in het zicht zit, is verkeerd:

De dial (even los van de kleur, herken ik ook de markers niet als die van een 45-7000, dus de hele dial is verkeerd), de wijzers zijn niet van een 45xx, maar lijken van een 56xx (verbeter me maar, 56-kenners). Weet je zeker dat er een 45-uurwerk in zit?

Ik zie het al. Het is de plaat en van een KS45-8000 (linnen dial), geverfd en in een 7000-kast gestopt. De wijzers kan ik nog biet helemaal thuis brengen. Maar er is vast iemand die ze herkent.

1 like

Die hebben een andere dial code toch? Het klopt iig niet.

Gekke is dat de kwaliteit van de redial wel redelijk is. Dus wat de oorsprong is? :thinking:

Ik vind hem mooi; of hij nou origineel is of niet :+1:

De dialcode die er nu op staat is uiteraard tezamen met die redial aangebracht. Qua pootjes aan de achterzijde past iedere 45-dial op een 45-uurwerk

Ik ben geen kenner, maar de 56ks chronometer heeft dezelfde wijzersset.

Toen hij het blauw kwam wel getwijfeld. Een nette kast en caseback dus een goeie basis.

Niet precies.

Doet mij meer denken aan bepaalde gs wijzers.

Vandaag mag de 44-9990 dienst doen.

8 likes

Fraaie combo. Waar had je deze band van?

1 like

8 likes

4 likes

Nog steeds niet verkocht via marktplaats. Iemand die lekker wil lowballen?

2 likes

Thanks. Het is een ‘Senator’ van Rios1931.
Net zoals deze:

7 likes

Ha, jij hebt 2x rios senator. Ik 3x rios zurich. De zurich lijkt zo op de foto hetzelfde als de senator te zijn, maar dan zonder stiksels.

Populaire bandjes voor vintage grand seiko :slight_smile:

1 like

Ik heb de Zürich beslist overwogen. Maar het feit dat die bij de gesp 14mm is, maakt het voor mij lastig. Ik vind ‘m zonder de stiksels wel mooier dan de Senator!
De Senator eindigt op 16mm. Stuk makkelijker voor de gespen die ik heb, al heb ik inmiddels ook een aantal originele 15mm gespen én banden op komst.
Ik heb overigens 5 Senators: zwart, blauw, en drie tinten bruin :wink:

1 like