Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ja weet ik veel, komt tegen die tijd wel haha. Postnl is een private onderneming, dus het kan wel. Dreigen hielp vorige keer.

Voor het afregelen van een 56KS; moet het schroefje tussen de lugs eruit en den afstellen of het het schroefje er om af te stellen? :grimacing:

Ah, fijn zeg! Wat zijn ze toch verschrikkelijk mooi (en goed!) he? :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Allemensen… wat een heerlijk ‘warm’ plaatje zo. Prachtig! :+1:t2::+1:t2:

1 like

De ster op deze foto is (voor mij althans): de doos! Originele 44GS-doos. Best lastig te vinden :sweat_smile:.
En ok, de 4420 op links mag er ook zijn. Die is van december ‘66, dus nog vóór de officiële verschijning in de catalogi.

8 likes

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Sorry, ik moest mijn eerdere frustratie ergens kwijt. Hier de update.

6 likes

Fjiew. Te gek zeg.

2 likes

Ongelofelijk!! Het is een betere ontdekking dan je hier de nadruk op legt denk ik. December 66 komt meteen ook overeen met het einde van de productie van zijn King Seiko voorganger de KSCM!

We kunnen dus bijna een volledige roadmap opmaken van de productie van de stalen 44… Die veel vroeger begonnen lijkt dan zijn verschijning in het supplement van de tweede (!) Jaar catalogus van 1967 aangeeft! :ok_hand::ok_hand:

1 like

De zeldzame 5245-6010 vandaag…

8 likes

Yes sir. Nu zijn 6D-cases niet superzeldzaam, volgens mij. Dit is zeker de vierde of vijfde die ik ken (toegegeven, ik bekijk er best veel), terwijl dit de allereerste doos was, die ik op de markt tegenkwam. Maar ik snap je punt. En je hebt gelijk: historisch gezien is de (nu toch zeer aannemelijke) onmiddelijke aansluiting van de 44GS op de 44KSC echt bijzonder noemenswaardig! Voor die roadmap houd ik me ten zeerste aanbevolen! :+1:t2::+1:t2:
Het geeft ook te denken dat het ontwerpwerk aan de 44GS eveneens véél vroeger gestart moet zijn dan we allicht denken. Ik kan me ook niet voorstellen dat het design-ei in dit geval erg snel gelegd is… niets is immers ‘toevallig’ aan de 44GS.

2 likes

Ik mocht vandaag deze toevoegen aan de collectie. Er moet nog een hoop aan gebeuren, dus hij gaat de komende tijd van de radar en zal pas weer verschijnen als hij in volle glorie het daglicht kan verdragen. Maar hoe het ook zij, ik ben toch werkelijk nog een beetje met stomheid geslagen door de strakheid van deze legende…

10 likes

Haha, proficiat man! Ik ken het gevoel!
Ik laat alles per definitie met DHL of FedEx komen. Inklaring ‘in de lucht’ en niet dit gedoe. Heb dat veel te lang bij de hand gehad. Zenuwslopend is het! Betaal liever iets meer, om mijn items binnen 4 werkdagen netjes aan de deur afgeleverd te krijgen :wink::+1:t2:

4 likes

De waanzin kerel… wat een case… En dial! :smiling_face_with_three_hearts:
Gelukgewenst, weer een top aanwinst!!:ok_hand::ok_hand:

1 like

Thanks man! :pray:t2:
Het was een beetje een gok, maar die lijkt goed uit te pakken :blush:

2 likes

Prachtig!

Wat moet eraan gebeuren dan?

Dit vroeg ik me dus ook af😁

Absoluut schitterend!

Heb de afgelopen keren met Fedex altijd vertraging gehad. :roll_eyes: Vind het geen geweldige toko dat Fedex.

Mijn voorkeur gaat ook beslist uit naar DHL.

In dit licht (en recht van voren) zie je het niet, maar het glas is compleet wazig en bekrast…
En nog een klein detail: hij loopt niet. Nu heb ik daar geen zorgen over. De balans beweegt vrij, en als hij dat doet, loopt de secondenwijzer ook. Hij heeft alleen geen power. Dus de mainspring zal gebroken zijn. Hij vertrekt binnenkort naar James. Die krijgt ‘m zonder twijfel weer aan de praat.

4 likes

Onvoorstelbaar hoe dat glas eruit ziet vs de kast. Is dit ook een HSS kast?