Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nee, is gewoon stainless steel… ik vind het contrast tussen glas en kast ook te groot. Ik heb inmidddels het idee dat een de vorige eigenaar heeft geprobeerd het glas te herstellen. Aanvankelijk leek er een soort aangeslagen antireflectieve coating op te zitten. Nu denk ik eigenlijk dat iemand het hardlex heeft aangepakt met een te snel draaiende polijstschijf dat de hitte ‘m wazig heeft gemaakt. Hij is te redden, maar het zal lastig worden.

1 like

Fenomenaal is een understatement (ondanks de werkpuntjes)! Te gek zeg.

1 like

Mee eens. Alles via DHL. Nog nooit vodden mee gehad.

1 like

Is dat een optie op buyee?

Is een optie idd.

1 like

6146-8009 vandaag

3 likes

Ahhh… daar is ie weer!
Ik moet zeggen, elke keer als ik het bijschrift lees, zegt mijn geconditioneerde brein: Hola, een typefout! Een GS 6146-8009 bestaat niet! Maar jemig, hij bestaat dus wél! Wat een ding hè…
Hoe ben je daar eigenlijk ooit aan gekomen? Ik vind het prachtig hoe omverbloemd en eerlijk hij is, qua cosmetische conditie. Veel respect daarvoor :+1:t2:

1 like

Vandaag heb ik toch nog wat tijd en moeite in het glas van de blauwe VFA gestoken. Mijn conclusie: de vorige eigenaar heeft het glas eerst gepolijst (althans, een slecht geslaagde poging daartoe gedaan) en vervolgens het matige resultaat gemaskeerd met een rare antireflectieve coating. Druppels van die coating zaten zelfs aan de binnenzijde van het glas. Ik heb naar beste kunnen de coating verwijderd. Het glas is nog steeds niet erg fraai, maar hij toont allicht beter dan gisteren. Daarom maar even een familiefoto. Volgende week vertrekt hij naar James.

7 likes

:rofl::rofl: belachelijk gewoon.

Dat blauw is ook nog zó gaaf!! :ok_hand::ok_hand:

2 likes

One King to rule them all…

8 likes

Deze Koning betwist die stelling :grin:
44-9990 uit februari 1967.
Originele uitgave van dit ontwerp was al in januari 1964.

6 likes

Heel nice.

Iets minder nice :scream:

Hoe bedoel u? :grin:

Dat ik koning van HvdK net wat mooier vind… En dat terwijl ik zelf ook een 44-9990 heb.

De 5625-7000 is voor mij de onbetwiste koning.

Of de 5626?

2 likes

56XX-7040/41 voor mij denk ik.

Vind bij die modellen de date only een stuk mooier :grimacing:

1 like

Ik ook, maar deze was gunstig geprijsd :wink::joy:

Die heb ik incoming! Vind jij blauw of wit toffer?