Ok, ok
Owja, de jaren 90 quartz heb je ook nog. Blijft ook prachtig. Eenvoud op zijn best!
Hoe zijn de uurwerken eigenlijk van deze modellen?
Ja, ik heb teveel horloges
Opgave destijds was afwijking plus-min 10 seconden op jaarbasis, heb het nooit nagemeten
Mooi exemplaar!
Die blijven toch echt bovengemiddeld mooi.
Die 56ks modellen blijven mooi, hoop ooit een model in goede staat te bezitten
Kroon is zelfde denk ik maar de stam is te lang op jouwe, heb dat ook op mijn arabesque.
Bedankt!
Ja helemaal eens, in mijn ogen de mooiste KS.
Ik heb hem al aangepast zodat hij wat beter past.
Maar die op de foto heeft een andere tand grote, of een kleiner aantal.
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig waar het verschil in zit. Idee om beiden goede foto’s van de kronen te posten?
Van welk jaar is de KS, het kan zijn dat een van ons een service kroon heeft maar wie heeft de correcte kroon?
Deze komt uit 1971… ik heb hem uit Japan, wellicht dat er een verschil is tussen een Japanse en Europese versie? geen idee…
Hier eventueel nog een foto van een andere die ik van het internet geplukt heb die wel sterk met die van mij overeenkomt:
Aangezien jij de kroon hebt moeten inkorten denk ik dat er met die van jou gerommeld is.
Aan de andere kant, vroeger ging niet alles altijd even zwart wit.
Alle KS chronometers zijn Japans. Sterker nog, alle 45KS zijn Japans.
Zou het kunnen dat verschil in productie jaar een andere kroon kan betekenen?
Bij zwitserse merken 100%. Volgens mij zijn er ook binnen de KS wereld zulke voorbeelden maar daar zit ik minder goed in.
Bijv UG White Shadow’s zijn er met verschillende kronen… en soms klopt het logo op de kroon niet met het logo van de plaat.