Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Goede specs, lekker uurwerk, geniale back catalog.
Als ik twee maal het burto inkomen had, van wat ik nu heb, lag die al in de doos.

Nu, is de prijs me te gortig. Dan haal ik liever een 44GS of de orginele KS in praktisch NOS staat als ik zoveel geld over de brug gooi.

Dat gezegd hebbende, het is een erg mooi horloge. Als je het geld over hebt en je vind hem mooi, lekker doen👍

1 like

Yep :grin:

Ik snap niet goed waarom deze bijna het dubbele moet kosten van de paarse boutique only…

De “Gradient Purple” King Seiko SPB291? Die heeft een 6R31 movement, als de 6R35 maar zonder date functie. De 6L35 in deze is higher spec. Ook 4 Hz vs 3 Hz.

3 likes

Ah, dank. Dat had ik gemist. Moet ik wel zeggen dat ik het prijsverschil nog fors vind.

NA

17 likes

Ha, toch weer één in de collectie! Geweldig deze :+1:

1 like

:jp: en :it:

13 likes

zo deze weer eens uit de big box gehaald.
En nu met de originele kroon.

11 likes

Heb ik het goed dat dit een echte hi-beater is met 36000 beats? Vandaar ook de “superior”?

ja 36000 beats per hour.
en beter afgesteld.

Straalt toch één en al kwaliteit en precisie uit met die dunne wijzers, markers en de chronometer opdruk. :heart_eyes:

14 likes

stil hier,
mijn NA

22 likes

9 likes

Morgen komt mijn 4420-9000 aan… Bevindt zich nu bij Fedex in België.

Een avontuur dat vorig jaar begon met een Japanse weigering mijn net aangeschafte GS naar Europa te sturen, omzwervingen via Spanje… Een uurwerkreis naar België, een reis van België naar Polen. Een te vervangen onderdeel uit Thailand veilig naar Europa gekregen…

Hoop alleen dat het SBGW047 bandje ook een dezer dagen uit Barcelona hier belandt.

Before all trips…:

11 likes

Nice @Bramvdw! Je kent deze vast ook nog wel:

13 likes

De kanji blijft top!

1 like

Benieuwd wat Kamil er van maakt!

2 likes

Mag ik het enorm vinden dat zo’n mooie survivor wordt opgeknapt? Zo te zien nergens voor nodig en in goede, strakke staat.

3 likes

Spannende cliffhanger, ik houd dit draadje even in de gaten morgen @Warroo, hopelijk goed nieuws te melden!

1 like