Enorm wat, @koekoek?
Haha het sleutelwoord in de zin ontbreek. Er moest zonde bij staan. Want het lijkt me gewoon een mooi vintage exemplaar.
Net exemplaar!
goed nieuws! Strak exemplaar zo te zien.
Ik heb ook 2 spots gereserveerd bij Camiel, heb je ook een service laten doen?
Hij is in elk geval prachtig geworden.
Mijn kandidaten
Die 44-9990 vond camiel lastig weet ik nog toen ik ooit informeerde.
Dank! Service heeft in België plaatsgevonden vóórdat hij naar Kamil ging. Mijn slot was overigens pas juli (2022). Hij lag in Polen er al 31 mei, lag gisteren al op de deurmat na Kamils troetelbeurt.
Wanneer mogen de jouwe?
December zijn ze aan de beurt.
Ik zie zeer uiteenlopende prijzen voor King Seiko’s….
Wat is een redelijke prijs, waar moet ik op letten en waar kan ik deze het beste kopen?
Bij voorbaat dank!
Prijzen zijn lastig zonder specifiek model te noemen.
Let op:
- de wijzerplaten. Ze zijn kwetsbaar en vaak gerestaureerd. Vergelijk het type wat je op het oog hebt met de plaatjes hier.
- kapot gepolijst. Let op scherpe en vlakke facetten.
- juiste dial code bij kast en uurwerk.
- kroon is vaak vervangen voor een lijkend maar fout exemplaar.
*medalion in takt.
Prijzen verschillen ontzettend op basis van conditie en type. Door de grammar of design vaak zeer groot verschil tussen gepolijst en ongepolijst. Daarnaast zijn time only en handopwinders erg gewild dus een stuk duurder.
Je koopt het best import uit Japan. Reken wel op de extra kosten.
Veel exemplaren zijn inderdaad kapot gepolijst, erg jammer!
Waar blijft het vervolg?
Enorm bedankt voor je antwoord!
Ook niet geheel onbelangrijk, kijk goed naar de glaasjes, of ze niet te zeer bekrast zijn. Als het smerig is, dat is geen probleem, dat is te poetsen. Maar bij minerale glaasjes (hardlex) zijn de krassen niet uit het glas te poetsen.
Vooral bij de 5625/26 zijn de glaasjes niet bepaald goedkoop, omdat ze haast niet meer te vinden zijn. Daar zijn wel oplossingen voor, maar dan is het weer niet meer helemaal origineel. Plexiglas glaasjes zijn geen probleem, die zijn wel te vinden. Maar het gaat zich vooral om de hardlex-glaasjes.
Barsten in plexi glas is ook een probleem en bijvoorbeeld een 44KS plexi is ook niet bepaald makkelijk te vinden.