Blijft waanzinnig (bang for buck)!
Supergaaf
Wow dat is een mooie GS! Een moderne quartz nietwaar?
Ik heb deze al een paar dagen om jammergenoeg is de quickset kaput.
Er zit een mooi vintage Seiko bandje op, daar heb ik een aantal van kunnen kopen NOS op de laatste Rikketik.
Bedankt! Dit is de eerste quartz die GS uitbracht, volgensmij 1990 ongeveer!
Ben er erg blij mee! De champagne dial, gouden accenten en mooie band maken het een geweldig horloge.
Hele mooie plaat!
Cross post van het GS draadje, daar ging het over de 44GS reissue:
Vanwege de slechte beschikbaarheid van de sbgw047 en prijs heb ik een paar jaar geleden maar een originele 44GS gekocht. Moeilijk te vinden in goede staat, maar bijna gemakkelijker dan de reissue 44GS.
Bijzonder is dat de 44GS toen hij nieuw was tot de goedkoopste Grand Seiko’s behoorde. Geen high beat, geen dag of datum. Het was de instapper. Hij tikt zelfs erg langzaam, maar loopt heel nauwkeurig.
Is het eerste cijfer van de oude serienummers niet het jaar? Dan is deze uit 1968:
Prachtig exemplaar! . Deze staat nog op mijn wishlist. Of een goede 4520 8000. Dat mag ook.
Eindelijk is mijn 6246-9000 binnen. Er is nog wel wat werk aan, maar dat is wel te doen. Alleen is het geen Grand Seiko, maar een Seikomatic Chronometer. Gewoon hetzelfde horloge, dat enkele maanden later omgedoopt werd naar Grand Seiko. Dus toch het Grand Seiko gevoel en kwaliteit. En met dank aan Ko, die voor dit horloge het perfecte bandje heeft gemaakt. Ik vind de combinatie erg geslaagd.
Foto?
Nice! Vandaag een andere king om
De NA en de 2e chrono van deze week

On topic

Hier ook even mijn nieuwe aanwinst showen…
Mooi scherpe kast en prachtige wijzerplaat. Zeker niet mijn eerste Seiko maar wel mijn eerste vintage Seiko. Jammer dat het medaillon mist maar dat heb ik op de koop toe genomen.
Klopt het dat hier een mineraalglas in zit? De mijne heeft wat krasjes en ik twijfel of ik het eruit kan schuren/poetsen.
Prachtig! Klopt, mineraal. Nieuw old stock is erg lastig te vinden en polijsten kan, mits de juiste materialen.
Als het je niet teveel stoort, zou ik het laten. Als je polijst haal je natuurlijk materiaal weg. Mineraal krast snel dus voordat je het weet heb je er een nieuwe kras in.
Die medallions heb je ook aftermarket. Kun je er dan zelf inzetten. Misschien het overwegen waard
Als het glas toch al beschadigd is waarom niet vervangen door saffier?