Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Heren vandaag breng ik jullie het goede nieuws, 1 van de 2 King Seiko’s
44-9990 die ik bezit is vandaag door mij gerepareerd. Ik ben er bijzonder blij mee dat deze mooie 44KS weer een 2e leven mag hebben. De andere 44ks ligt nog op de operatie tafel die is cosmetisch nog mooier.
To be continued…

13 likes

Ik heb deze al een tijdje op mijn watchlist staan. En nu is de prijs wat gezakt… dus sta op het punt hem te kopen. GS 6146-8030.

Volgens mij is ie goed. Ik zie op de dial niks fouts. De kast lijkt nog mooi strak. De medaille is helaas wel beschadigd (is dit een slecht voorteken?). De band is gewoon willekeurige aftermarket. Dat de achterdeksel 6146-8000 zegt komt vaker voor begrijp ik na wat leeswerk. So far so good dus.

Wat me doet twijfelen is de uurwerk foto. De rotor rept nergens over grand, gs of high beat. Klopt dit uurwerk wel?

De beschadigde medaille vind ik jammer. Is dat reden om over te slaan?

Mag niet editten. Heb dit alternatief nog staan ook https://www.ebay.nl/itm/255397096932?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=1346-175129-2357-0&ssspo=qbwbORp8SKu&sssrc=2349624&ssuid=VPdzAlkOS0S&var=&widget_ver=artemis&media=COPY

Uurwerk zelfde. Achterkant netter. Kast minder scherp, zo op het oog?

11 likes

17 likes

De kast lijkt er goed uit te zien inderdaad. En het medaillion is wel wat versleten, maar niet gladgepolijst zoals je ze ook wel ziet. Het medaillion van mijn 44GS heeft wat minieme gaatjes. Het is jemmer, zonder slijtagesporen was mooier geweest. Maar een afgeragde kast met een perfect medallion is ook weer iets vreemds aan.

Succes met de beslissing.

Erg mooie patina :slight_smile:
Bandkeuze is ook echt heel mooi.

Thanks! Ondanks alle schoonheid ben ik toch in twijfel om deze in het blauw te plaatsen. Ik ga haar eerst maar weer eens een paar dagen dragen :smirk:

1 like

Het jammere is het vlekje. De kleur is echt prachtig en zonder de vlekjes die hopelijk niet verder gaan echt heel mooi. Als de prijs goed is heb ik interesse mocht hij weg gaan, maar pas tegen het einde van het jaar :rofl:. Keuzes

Kritische noot trouwens, is het font van de “A” van Japan spits? Zo ja, bevat de dial code een R?

Is dit een goudkleurige of vertekend door de foto?
Idd jammer van de vlekjes op de plaat.

Nee, het is een afgevlakte A.

1 like

Dit is een gold capped variant

2 likes

Mooi man. Gelukkig ;).
Geniet ervan. Blijf hem erg mooi vinden met de patina. Lekker warme uitstraling.

1 like

16 likes

23 likes

Bijna 10 voor 10 dus. Koffie

6 likes

Grappig die gebrande horloges, zijn er meer varianten bekend op de GS en KS horloges?

1 like

Van GS weet ik er wel een qua Toyota:

Met een KS ben ik nog geen tweede tegen gekomen.

1 like

Deze gaat onze vriend Kamil bezoeken… maar blijft nog even om mijn pols…

6 likes

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over de Grand Seiko 6145 800.
Het horloge is te koop voor een redelijke prijs, maar het loopt wel 20/25 per dag voor. Weet iemand een adresje of zou iemand de service kosten kunnen inschatten!

afbeelding|413x500