Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Vintage is 25 jaar of ouder.

Deze is ook interessante overzicht :nerd_face:
Groeten Iwan :motorcycle:

4 likes

Net m’n 5626-7040 terug van reparatie door @Aad57; blij mee, dank :pray:t2:!
Niets leuker om dan de nieuwe bandjes uit te proberen. Lekker toch.

11 likes

Ik vind dat vintage GS alleen de eerste serie betreft. De oudere horloges van de tweede serie vanaf 1988 ofzo e.v. zijn gewoon moderne GS op leeftijd. Of neo-vintage. Via buyee kun je in japan wel volgouden vinden. Maar die ik zag waren in matige staat. Goud is minder slijtvast dan staal.

Vandaag heb ik mijn 5626-7040 weer om. Heerlijk horloge.

17 likes


De 3 toppers zijn nog topper gemaakt door de Poolse tovenaar Kamil.

25 likes

Holy mother… nice🤤

1 like

Crosspost.

Sommige horloges uit de collectie zijn behoorlijk de dupe sinds deze KS er is.

19 likes

:star_struck: En ik wil je best “verlossen” van deze :watch:“onredelijkheid” tegenover die andere :watch: :watch: :watch: :blush: :wink:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Zo als?

Ook even hier delen.

12 likes

Ben altijd wel redelijk actief met het speuren naar mooie king en grand seiko’s. Heb het vermoeden dat de prijzen laatste maanden redelijk gestegen zijn. Andere ervaringen hiermee?

2 likes

Klopt. Nieuwe releases van King seiko’s en de kleinere nieuwe 44gs reissues zijn hier denk ik de reden van.
Wel terecht imo. Ze zaten eerst veel te laag in vergelijking met vintage omega bijv.

1 like

:grinning_face_with_smiling_eyes: Heel nobel van je, maar ik sla me er wel doorheen.

Omdat de KS zowel dressy als sportief is, snoept hij polstijd af van bijvoorbeeld vintage Universals en Bulova, maar ook van een moderne SARB035 en zelfs van een vintage chrono.

2 likes

Zeker mee eens, ze zijn erg ondergewaardeerd. Eerst ging een 5626-7040 bijv. voor rond de 400 op Buyee en nu zit dat toch wel snel rond de 500.

1 like

Aha ook zonde

Het zal wel een fase zijn omdat hij nu nog relatief nieuw is voor mij. Maar het valt wel op.

Crosspost

12 likes

13 likes

Weet het niet of deze site al gedeeld is, maar het is een leuk verslag :nerd_face: :man_mechanic: :man_factory_worker:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes