Zag laatst een SP versie (special dial wit gouden indexen). Echt een prachtig bewaard exemplaar met originele kroon. Maar de prijs werd al snel te gortig.
Ooit gaat er wel een special dial komen. Daar ben ik zeker van👍
Zag laatst een SP versie (special dial wit gouden indexen). Echt een prachtig bewaard exemplaar met originele kroon. Maar de prijs werd al snel te gortig.
Ooit gaat er wel een special dial komen. Daar ben ik zeker van👍
Beetje stil hier komaan boyzzz waar blijven die mooie KS-en en GS-en?
Zie hier ik geef wel het goede voorbeeld!
Op verzoek van @Spooler:
Van links naar rechts:
KS 4402-8000 (4-1968) | KS 5625-7113 (1-1974) | KS 5626-7060 Chronometer (7-1972)
Misschien ook de wat betere Seikomatics?
Het is dat mijn 6246-9000 op vakantie is in Polen, anders had ik die hier ook nog wel getoond…
Dus maar “behelpen” met deze schoonheden:
6216-9000 (6-1966) | J13060 (10-1962)
6218-8950 (2-1965) | 6218-8971 (4-1965)
Vandaag de 6156-8010 weer eens om. Voor de blauwe zaterdag en de rode zondag dagaanduiding.
Dit blijft een hele bijzondere grand seiko met de combinatie van vorm, hss staal, automaat, high beat, special afregeling en de quicksets voor dag en datum.
50 jaar oud he! Ik denk toch dat het hss staal bij deze heeft geholpen zo mooi te blijven. Voor zover ik weet was dit het enige model dat kastmateriaal had.
Bizar. Mogelijk rustig leven gehad en aan de polijstmachine weten te ontsnappen…
En dan vergeet je nog het facet glas
Zijn meer modellen met hss gemaakt de 6146-8010 bijvoorbeeld, weet niet de exacte referenties maar ook aantal van de vfa serie zijn in het geharde staal gemaakt.
Hss staal? Daar heb ik nog nooit iets van gehoord.
Kun je er iets meer over vertellen? Als je wil natuurlijk
Dat zijn weer 2 prachtige modellen die je daar hebt! Hier mijn bescheiden KS 5625-7080
HSS=high speed steel ofwel snelstaal.
Is een gereedschapstaal waar oa boortjes van gemaakt worden.
Zie deze vermelding in de Grand Seiko brochure van 1971. Alleen de 6156-8010 heeft het als vermelding staan.
Gezien dat bij de andere horloges SS staat, wat vast Stainless Steel betekent, betekent HSS vast Hardened Stainless Steel. Sommigen denken High Strength Steel. Of High Speed Steel, zoals bij boortjes. Maar gezien de SS en HSS afkortingen denk ik dat Grand Seiko er Hardened Stainless Steel mee aanduidde.
Bedankt Patrick! Deze nog niet eerder gezien. Erg handige informatie
Goeie genade wat een lekker klokje.
Toffe case die 7080