Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Thx! Ja ik moet zeggen dat hij me op de armband erg goed bevalt. Is een Bambi uit Japan.

Eerste GS Quartz na de herintroductie van 88. Hoofdstuk 3 in het GS boek, zullen we maar zeggen.

Thermogereguleerd, kunstmatig verouderde quartz kristal met een afwijking van max 10 sec. per jaar. Alles in house geproduceerd van quatz kristal tot het kleinste schroefje. Uiteraard een in huis geproduceerd Saffierglaasje.

Ondanks mijn eerdere afkeur tegen de quartz na de herintroductie, moet ik toch echt zeggen dat het horloge me verbaasd. Zowel kwa pols gevoel (zit mega lekker) als in de beweging van de seconde wijzer.

13 likes

Prachtig exemplaar @Nash! Sober, maar verveelt - daardoor - nooit. Meestal houd ik het bij een like als ik een horloge mooi vind, maar deze is wel een korte reactie waard. Geniet ervan!

1 like

Hartstikke bedankt Rob! Gaat zeker lukken :muscle:

1 like

Ik vind deze serie ook erg interessant, mooi horloge! Hoe is het formaat met 35mm? En scoor jij dit soort pareltjes via Japanse sites?

1 like

Dacht op voorhand dat ik hem snel zou flipperen. Alleen gekocht voor de prijs en te proberen. Maar mijn god, denk toch echt dat dit een blijvertje word.

Tja, de maat. Ik denk perfect voor onder een overhemd (of voor mij voor onder de motorhandschoen waarbij meteen tril bestendig door quartz). Super plat en knuffelt de pols.

Zelf heb ik erg smalle polsen, waardoor ik er geen moeite mee heb. Mannen met dikke polsen, moeten geen last van compensatie drang hebben. Dat niet… want klein is het zeker.

De wijzerplaat is wel relatief groot, waardoor hij meer aanwezig is dan je zou denken. Vergelijking met de 4520-8000, oogt deze zeker niet kleiner, maar wel verfijnder. Ik zal eens een foto met een 8000 last en een KS 7000 ernaast maken. Kun je vergelijken.

Yes. Uiteraard de bekende veiling, rommel/tweedehands markten, pawnshops. Instagram is ook een erg goed platform voor pareltjes. Alles rechtstreeks uit Japan. Kopen voor het einde van de maand, dan vallen die import kosten niet op :sweat_smile:

1 like

Dank je wel!

1 like

@wouterwatch Eerste foto toch een verschil kwa aanwezigheid van de kasten, maar de plaat maakt toch veel goed. Tweede foto ligt de quartz bovenop de 4520-8000.

7 likes

Dat klopt niet, die van jou is de tweede. Dit is de eerste, de 95GS

7 likes

Interessant. Dacht altijd (bijna zeker) dat deze serie gelijktijdig aangekondigd was in september 88? Dit is namelijk ook een 95gs ;). Hierbij het verschil met datum en zonder, waardoor de dikte van het uurwerk aanzienlijk verschilt.

Catalogus van 89.

Heb je meer info?
Prachtig horloge trouwens :+1:

3 likes

Vooropgesteld ik ben geen mega kenner, ik ging uit van hetgeen Seiko zelf zegt

Nu zie ik ook dat de nr 2 (uit '89)een geintegreerde bracelet heeft en bij jou een gewone aanzet. Dus een gelijktijdige introductie zou niet alleen zomaar kunnen, het lijkt mij gezien het uurwerk zeer waarschijnlijk.

3 likes

Is inderdaad precies hetzelfde horloge enkel een leren bandje met gebogen aanzet.

(Edit, a je bedoeld de Seiko site. Klopt, deze is inderdaad een ander model)

Begrijp de verwarring zeer zeker. Vooral gezien Seiko zelf de verwarring zaait. Ze noemen niet alle modellen, maar dat zou misschien ook wel chaos worden voor de algemene liefhebber.

Foto 1 in mijn vorige post (degene die ook vertaald is) blijkt de aankondiging poster.

Jouw model is veel sportiever. Erg mooi zo om de pols moet ik zeggen. Ze hebben echt “iets” wat ik niet gedacht had. Hoop je ooit eens te treffen (of iemand anders uit dit topic) om deze in deze in het echt te bewonderen👍

Edit 2; bedenk me nu dat een gebogen leren band aanzet echt geweldig zou zijn. Deze komt op de wishlist :muscle:

1 like

Zoals een stalen band vaak is? Dat zal niet meevallen denk ik, maatwerk wellicht om het passend te krijgen met de lugs?

Goedemorgen mede horloge liefhebbers,

Heeft iemand een lijst met alle vintage King seiko horloges?
Zelf heb ik 2 grand Seiko horloges en ben aan het kijken naar anders series.

Chris

15 likes

http://www.kingseiko.info/

Vele, niet allen :+1:

2 likes

Ik zie er geen Lord Matic tussen staan.

Is dat een aparte serie binnen Seiko.
Enkel hebben een zeer aparte achterplaat groen of blauw en er schijnt ook rode te zijn. Heeft iemand enig idee ?

Chris

Lord Matic is toch ook geen King Seiko?

2 likes

Klopt helemaal kan iemand mij daarmee verder helpen ?

@koekoek