Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Jep, dat issem. Hey @Ruud dit issie :arrow_down::arrow_down::arrow_down:🫡

5 likes

Ah… das een 6000 en geen 6010.

1 like

Zeker. De 44GS set heb ik nog, en is beschikbaar :wink:

1 like

Ik las dit, goed om te weten. Al houd ik mijn drie vintage GS maar gewoon fabrieksorigineel:

3 likes

Uiteraard gaat niets boven een strakke orginele, maar voor de exemplaren die anders rijp zijn voor de schroothoop zijn al zijn mods echt geweldig.

Voor een kapot gepolijste kasten zonder medaillon, heeft hij zichtbodems, kan hij kasten naar fabrieks specificaties opmaken en heeft hij nu dus ook een saffier glaasje.

Heel tof, Dankje voor het delen.

1 like

Er gebeurt hier echt veel te weinig. Heeft iedereen hier wel de verkoop van de unieke VFA gevolgd? verkocht voor bijna 100k euro meen ik?

The Grand Seiko Guy heeft hem voor een klant gekocht las ik op zijn Instagram.

En ik las nog een interessant verhaal over de geschiedenis van de 8 pointed star. Wat dus geen ster blijkt te zijn, maar een kompas. Waarmee aangeduid wordt dat elementen van de wijzerplaat van massief goud zijn gemaakt. Er zijn maar heel weinig moderne Grand Seiko’s met het 8 puntige kompas op de wijzerplaat. Ik heb mijn SBGW252 te koop staan, geen vintage, maar wel eentje waar dat 8 puntige kompas (blijkbaar geen ster) nog enigzins betaalbaar is:

6 likes

Eens, dus mag deze NA wel even getoond worden:

22 likes

Prachtig gevormde kast! De King Seiko’s van die tijd waren heel mooi.

1 like

Proficiat! Mooie aanwinst :+1:

1 like

Erg fraai :ok_hand: Congrats :clinking_glasses:

1 like

@amusicar @Anthony en @Tudor13 : dank, ik ben er blij mee :+1:.

2 likes

15 likes

Heel mooi! 45-7000/7001?

Heb er 1 die op dit moment aan het logeren is in Brussel, dan naar Polen gaat en hopelijk uitgerust en strak op tijd weer naar Nederland komt!

2 likes

Een maandje geleden deze Seiko King Quartz 4823-8110 uit 1977 hier op het forum overgenomen. Veel kleiner dan mijn andere horloges, en door het quartz uurwerk geen zorgen over het opwinden, op tijd zetten, etc. Heerlijke aanwinst :+1:

11 likes

24 likes

Deze vind ik echt fantastisch!

1 like

Wauw, bijzonder mooi!

1 like

Wat een topper Paul. :ok_hand:

1 like

Dank Jan. Gelukkig gaat er nog steeds meer uit dan in :rofl:.

1 like

Wel kwaliteit dat binnenkomt.

1 like