Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nieuwe en oude techniek. Ik post deze voorzichtig omdat er formeel geen KS of GS op staat. Toch de allure van een top dresser.

7 likes

Prachtig :ok_hand:

Intussen toch ook weer 33 jaar jong/oud.

19 likes

Blijft echt een kunststuk. Mijn 6156-8010. Datum en dag staan niet goed, maar deze blauwe japanse zaterdag is mooi voor vandaag!

Twee keer op klikken voor groot :slight_smile: (in je browser tenminste, op de mobiel weet ik het niet).

22 likes

Werkelijk prachtig met dat facet geslepen glas en de facetten op de ‘vleugels’ van de kast.
Genieten dit :+1:

1 like

16 likes

Ik heb mijn 6156-8010 12 uur verkeerd staan. Leuk is dat je dan eens overdag de datum en de dag ziet veranderen. Blijkbaar staat mijn dag nu halverwege en ik zie EJ staan. Dat staat vast voor English / Japanese. De talen wisselen elkaar af, dus hij verstelt 2x kort achter elkaar. Hij staat op Japans, en de “mon” komt eraan, dus hij is nu aan zijn eerste verstelling bezig, en dan komt straks de tweede weer door naar Japans.

Overigens geen zorgen, zowel de tijd staat 12 uur verkeerd, de dag staat verkeerd, en de datum :slight_smile: Maar hij loopt wel erg goed! Ongeveer -6,5sec/24uur. Erg goed voor een 50 jaar oude GS, en vast bij te regelen tot binnen de GS standaarden.

14 likes

19 likes

mijn vintage 44GS, dé klassieker:

19 likes

10 likes

Deze mooie KS56 is door mezelf gerepareerd. De quickset was kapot en ik heb hem zelf vervangen. Dat was geen easyfix.
Ik heb hem half uitelkaar gedraaid. Het binnenwerk had ik best snel weer lopend maar om daarna de wijzerplaat en de wijzers terug te monteren was een zeer delicaat werkje.
Maar zoals blijkt uit de foto is het goed gelukt.
Nu heb ik alleen nog een rubber voor de kroon en het fijn afstel schroefje nodig.

15 likes

Heeft iemand hier een 5245-6010?

Ja gehad! :grin:

1 like

Lekker bezig!

1 like

Goedemorgen horloge liefhebbers,

Wie kan mij verder helpen met een betrouwbaar adres waar ik een vintage Grand Seiko kan kopen. Specifiek een handwind.

1 like

@HvdK kassa 3. Of heb je die 45 en 44 sets niet meer?

Check. Ligt nog in de projectdoos. Heb er veel te veel. Je kan hem wel overnemen denk ik.

@Spooler is dat niet jouw oude dan? Volgens mij een lange tijd terug geruild tegen een Hamilton?

Ik ben wel kieskeurig. Foto’s per pb?

1 like

:+1: Ben onderweg naar de kerstviering dus doe dit asap.

No worries. Heb geen haast

1 like