Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Haha ja hoor. Dat kan zeker.

Ik ben groot vintage liefhebber, maar woon op een oude boerderij met 9 dieren en mevr. Nash :rofl:. Vintage krijgt dus veel te weinig tijd en dat is zonden.

*Vooral als je heel veel vintage hebt. Topstukken draag en houd ikzelf, maar er mag heel wat weg.

3 likes

Hey @JuKo ga je nou bij mijn grootste concurrent shoppe! Dat ken niet! Hè!

Daarbij de helft van @Nash zijn KS-sen hebt die van mij! Of ik van hem shit ik weet het niet meer! :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::joy:

11 likes

En bij mij om de hoek 🫵🏻😁

2 likes

Haha over en weer. Maar volgens mij is de voorlopige tussenstand, meer van jou naar mij dan andersom🫣

2 likes

:rofl::+1:t2:

2 likes

Shit betrapt! :see_no_evil: :rofl:

Hahaha dan wordt het bij mij dus het eind station. Krijgen de KS-en eindelijk een thuis :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoor ik nu een opening naar een GTG? Ik wil jullie koehandel wel eens aanschouwen :grin:

2 likes

Im in!

@Spooler en ikzelf zijn wel een ramp in plannen :sweat_smile:. Dus als iemand de kar trekt, sleep ik de koffer mee :smirk:

2 likes

Yay feesje! Maar Juko baby, jij heb geen tijd! Jij bent een veels te druk baasje‼️ foto’s make, babies make, beetje trouwen, kamer schilderen.
Mijn god jij hebt geen horloge nodig maar een secateresse met een klusbedrijf :rofl::rofl:

Maarrruh yay feesje :partying_face:

2 likes

Linksonder💪

1 like

Nog even snel een kiekje gemaakt voordat de familieverplichtingen gaan beginnen. Fijne 2e paasdag allemaal!

10 likes

Ook leuk, een hele baal horloges waarvan ik hoop binnenkort in Japan een enkele knapperd van tegen te komen. Mocht dat niet zo uitpakken dan zijn er zo te zien wel troostprijzen :grimacing:

1 like

Een van de nieuwe bandjes is binnen…

10 likes

10 likes

12 likes

Ik kende dit topic helemaal nog niet. Valt 1997 ook (al) onder vintage :slightly_smiling_face:?

9 likes

Officieel wel (25 jaar) maar ik noem dit een young timer

3 likes

Gek genoeg voelt het horloge ook totaal niet aan als 29 jaar. Nog zo mooi qua staat en solide qua bouw. Zelfs de lume is nog meer dan goed.

1 like

Ik vind 'm mooi, ik hou wel van een underdog :wink:

1 like

Binnen het bruin hanteren we op HF de grens van voor 1991. Maar dit is eigenlijk arbitrair. Jonger dan dit, zou echter betekenen dat zo ong. Alle HF leden antiek zijn :rofl:.

Ik zie eigenlijk de periode tussen ~1980 en 2001 als neo vintage/young timer. Vooral ook vanwege de stijl periode en het onderscheid.
Vaak met saffier, robuustere kasten, quartz in overvloed en (uitzonderingen zoals deze daargelaten) vaak toch een minder veeleisende markt.

Echt vintage, zie ik persoonlijk ouder dan 1990 maar eerder tot eind 70er jaren. Het gouden tijdperk zullen we maar zeggen. Het tijdperk, waar tegenwoordig vaak de inspiratie voor nieuwe modellen of zelfs complete herintroducties uit gehaald word. De c shape connies, de speedies, herkenbare duikers etc.

Ik ook. Prachtig horloge