Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

11 likes

Uitstekende keuze :wink:

13 likes

13 likes

14 likes

32 likes

Geweldige collectie :star_struck: !

1 like

:drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

1 like

Thanks! Ben er ook erg blij mee.

De meesten zullen de types inmiddels wel herkennen. Maar in (min of meer) chronologische volgorde zijn het:

6245-9000;
4420-9000 (late dial);
6145-8000 (early dial);
6146-8010 (‘arabesque’);
6146-8050;
6155-8000;
6156-8040;

Met uitzondering van de laatstgenoemde zijn dit vooralsnog de ‘blijvertjes’. Ik beleef er echt veel plezier aan. De 6156-8040 staat op de nominatie om te vertrekken. Die is namelijk iets te enthousiast gerestaureerd. Redial, gepolijste flanken en een nieuw medaillon (kopen obv slechte foto’s brengt ook risico’s met zich mee, zeg maar…). Qua kastvorm is het een fantastisch ding hoor. Originele GS bracelet erbij is ook leuk. Maar ja…

Afgelopen week vooral de 6146-8050 gedragen. De week daarvoor de ‘Arabesque’. Had niet gedacht dat het gefacetteerde glas me zo zeer zou bevallen. Maar die twee zijn echt super :grin:

5 likes

Mooi rijtje! Is het niet de 6245-9001?
Ik ben zelf ook nog wel gecharmeerd van de 4520-8000.

Potverdikkie… de 9001 natuurlijk! Dank voor de correctie! Het is inderdaad geen Seikomatic Chronometer :wink:.

Grappig dat je dat zegt. Een echt strakke 4520-8000 staat hoog op het lijstje. Ik heb nog wel een 4522-8000, maar die ligt al heel lang ergens ter reparatie (en heeft ook een zwaar verpoetste case). Dus tja, die cleane 4520, die moet er zeker nog bij.

En dan natuurlijk die VFA van @bAAx:rofl::rofl:

2 likes

Het wordt er inderdaad niet makkelijker op merk ik. Ongepolijst en een hele gave wijzerplaat.

Is inderdaad lastig. Zeker als het dan ook nog voor een beetje een schappelijke prijs moet zijn. Vorig jaar kwam op de Japanse sites een NOS exemplaar voorbij, compleet met doos en papieren enzo. Waanzinnig ding. Maar ging ook voor een hele pittige prijs…

1 like

Ik dacht, welk type heb ik ook alweer?

De 4420-9000, 4522-8000, en deze onderstaande 6156-8010:

10 likes

Had ik al gezegd dat ik tegenwoordig van het gefacetteerde glas ben…? Lever deze ook maar in! :wink::+1:t2: Prachtig exemplaar!

1 like

:slight_smile: Ik heb de overgang naar zomertijd aangegrepen om deze weer eens op tijd te zetten en om de pols te slingeren. Ik ga hem eens een paar dagen dragen. Deze gaat zeker niet weg!

1 like

Een vraagje, wat doe je als je vintage GS / hi-beat service nodig heeft? Accepteerd GS die inmiddels? Of ben je gewoon de sjaak?

Gewoon naar een goeie horlogemaker gaan die ook Seiko’s serviced.

2 likes

Levert GS inmiddels op enige moderne GS wel service? In EU of in JP only?

Ja er is in NL een service center.

1 like

Gelijk heb je!
Vooral dragen en genieten!