Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nee een mooie skyliner!

Is ook prachtig!

Gefacetteerde vrienden…

15 likes

Welk adres moet in geven in m’n navigatie om een van deze prachtige horloges te kunnen bewonderen in hun ware schoonheid? :grin: zo ongelofelijk mooi!

2 likes

Haha, als corona voorbij is, open ik speciaal voor jou een museum. Voorlopig moet je ‘t helaas nog even met de foto’s doen…

2 likes

Als dat museum geopend is laat ik van me horen hahaha

1 like

Mijn vintage GS trio. Niet zoveel licht, dus niet optimaal scherp, maar prachtig om te zien hoe de krantenletters in de kasten reflecteren.

Van links naar rechts

  • 4420-9000
  • 4522-8000
  • 6156-8010

16 likes

Beetje zoals met het nieuwe en oude Invicta

Aha that make sense

Nee sorry, dat was niet serieus.

De bouwkwaliteit is meegegroeid met de technologie. Toentertijd waren ze ongeëvenaard en dat zijn ze nog steeds, maar leg en en nieuw naast elkaar, en je ziet duidelijk verschil.

1 like

Ik vind de vintage GS wel een stuk subtieler dan de moderne. Kleiner, maar vooral ook platter. En gewoon subtieler.

11 likes

Potverdorie. Mooie set hoor! Idd heel gaaf met die reflecties in de kast! :ok_hand:t2:

Zijn dat trouwens allemaal Zurich banden?

Helemaal mee eens!

Inderdaad, 3x rios zurich alligator. De linker is zwart, de middelste en rechter identiek donkerblauw. 18/16mm meen ik.

1 like

Mooi hoor! Staat super!

Ik blijf maar even spammen, had deze al maanden niet meer omgehad. Ik ben nu ook weer even genezen van “ach een beetje forser kan ook wel”, dit is een mooie maat. De 4522-8000:

Tjemig, wat is zo’n horloge vettig als je inzoomt… :frowning: sorry :slight_smile:

15 likes

Prachtig! Draagt lekker plat hè, die handgewonde 45GS…
Ik heb gisteren in Japan de hand weten te leggen op een (op het oog) goede 4520-8000. Ben benieuwd hoe die in werkelijkheid zal zijn! Jouw 4522 is alvast super. Mooi strak nog! Wel ff handjes wassen hoor… al die vette vingers :joy:

2 likes

Ook leuk om naast elkaar te zien 6155-8000 en 6156-8010

11 likes

Mocht die in een minder acceptabele staat voor jou zijn ik ben all ears voor een 45GS! :grinning_face_with_smiling_eyes::grin:

Haha, ik zal het onthouden :+1:t2:

1 like