De 4520/22-8000 heeft oorspronkelijk een geheel vlakke zilverwitte dial, zonder sunburst. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de 6145/46-8000. Bij de 4420-9000 zie je nog iets van een lichte sunburst, in mijn beleving.
Aan de dials van de 45 valt mij op dat deze betrekkelijk gevoelig zijn voor zonlicht en daardoor een wat warmere teint krijgen. Ik vind dat altijd wel mooi. Maar zo nu en dan kom je ook iemand tegen die een ‘tropical dial’ aanprijst. In dat geval is de dial echt geheel bruin verbrand. Ik zie daar beslist geen meerwaarde in, maar er zijn blijkbaar liefhebbers van. Wel grappig dat de dials van alle types weer anders verouderen.
Ook hier de 4520 vandaag, wat ‘rauwer’ dan enkele prachtige exemplaren hierboven maar ik geniet er niet minder van!
6146-8050 vandaag…
Even @Lexie2797 een beetje opwarmen
Ook een shot in de sun, want hij geeft immers ‘sun’ aan…
Toch wel heel gemeen dit want kan niet wachten mijne zo buiten te fotograferen in het zonnetje! Ik moet het vandaag met iets minder grands doen maar desalniettemin een pareltje!
en ik know deze hoort niet in dit topic maar dat ga ik nog wel compenseren

Hij is binnen. Wow! Ben er helemaal weg van!
Hij verkeert in prima staat. De smetjes op de dial neem ik zonder klagen voor lief! Ben bang dat ik de komende dagen het forum nog wel even zal spammen met meer foto’s van deze geweldige 6185-8021 VFA!
Wat een heerlijke VFA!! Heel gaaf maar dat wist je al
Mooi! Op foto’s zien ze er vaak iets minder uit dan in het echt. Als ze nog scherp zijn tenminste. En deze ziet er scherp uit!
De foto’s zijn inderdaad behoorlijk genadeloos. Maar in real life vind ik ‘m helemaal prima!
Prachtig! Die hoge fijne indices vind ik fenomenaal.
Nu ben ik benieuwd naar het verschil in kast met de 6146-8050 aangezien deze heel dicht bij elkaar liggen!
Ik zal ze morgen naast elkaar leggen en er foto’s van sturen
Oei wat gaaf! Veel plezier met je VFA!
Ik weet het nog niet zo. De 618x zijn wel “bijzondere” modellen die je maar net moeten liggen. Het heeft niet echt courant ontwerp dat de massa’s aantrekt. Uiteraard voor een vintage GS liefhebber het summum. Maar vooralsnog een boel speculatie.
En dat is het enige waar het mij om te doen is: de GS-liefhebberij. Ik ben met je eens dat er een hoop speculatie is. En het probleem daarmee is vooral dat het daardoor steeds lastiger wordt om er eentje te vinden die nog enigszins betaalbaar is. De keerzijde is dat je de aanschaf - juist vanwege die speculatie - aan jezelf kan uitleggen als ‘een investering’. Maar dat laatste is vooral een poging om rationeel te maken wat in de kern niet volledig rationeel is: de GS-liefhebberij.
En ten slotte: smaken verschillen inderdaad. Persoonlijk kan ik niet stoppen om naar dit ding te kijken
Nog eentje dan…
Ik trek de rechte bandaanzet heel slecht op de meeste GS’en. Daarom denk ik dat ik normaal gesproken eerder ga voor KS of voor de 62GS die ik heb gekocht.
De plaat van je 61GS is wel cool
Ik denk dat het een model is met niet veel mass-appeal. Misschien wel een voordeel Tenzij je wil dat ze veel meer waard gaan worden.
Misschien ben ik teveel ondergedompeld in mijn eigen liefhebberij om te snappen waarom hij weinig mass appeal zou hebben… en eerlijk: het zal me worst wezen . Ik geniet er met volle teugen van! Ik ga de verdere prijsontwikkeling in ieder geval niet op de voet volgen.
Hij is vooral anders dan anders. De rechte bandaanzet, oke dat hebben nog wel aardig wat horloges. Maar de kast met “ridge” in het midden? En de plaat met minuten markers aan de binnenkant van de indices? Voor alle Ruuds onder ons veel te funky Zelf hou ik wel van wat variatie.
Naja… ik zie liever andere GSen. De 6155-8000 (als ik dat zo goed lees), links onder is meer mijn smaak. 57GS vind ik ook mooier. Wellicht met name omdat ze tijdlozer zijn. Aan de andere kant vind ik de 4520-7000 (zon batwing/turtle achtig ding) ook heel cool.
Het is natuurlijk gewoon slechts smaak.