Daar heb je helemaal gelijk in! Het is slechts smaak.
En ik moet zeggen: als je de 4520-7000 mooi vindt, dan kan niemand beweren dat je niet van ‘funky’ houdt . Persoonlijk vind ik die kastvorm dan weer iets té…
Het is maar goed dat smaken verschillen!
Targa uit 1967. Is dit lelijk of machtig mooi… Tja ik denk dat vintage een andere vorm van mooi is. Esthetisch genot door een combinatie van staat, leeftijd en heritage. Bij vintage GS komt dit prachtig samen

@HvdK, moet jij nu een nieuwe hobby zoeken of zijn er nog wensen

@Ruud die 4520-7000 ga ik nog weleens vinden

@koekoek de skyliner 6222 is het grote geheim van vintage seiko daar blijf ik bij.
haha de intervallen worden wel kleiner inderdaad.
Dat, en de 4520-7000 is denk ik wat gekker design… waar ik me van kan voorstellen dat je er eerder klaar mee bent.
Ik denk vooral dat echt verzamelen/een collectie opbouwen niet voor iedereen is weggelegd.
Kijk eens Frank, je hebt voor mij al een stukje tekst geschreven van de advertentie die ik opstellen moet, maar nog geen zin in heb.
Moet zelfs de prijs nog bepalen.
Check…
Perfecte duiding. Ik vind die Targa uit 1967 fantastisch, maar niet alleen vanwege het design, maar precies zoals jij zegt: de combinatie van o.a. staat, leeftijd en heritage. Je zou dit kunnen vergelijken met het filosofische begrip ‘Wirkungsgeschichte’. Je duidt en ‘verstaat’ wat je ziet in de context van (en in dialoog met) de historische context van een object. Enfin, laten we dat pad maar niet helemaal uitlopen…
Haha, tja een nieuwe hobby… je hebt wel een punt… ik twijfel zelf nog tussen ‘kleurplaten voor volwassenen’ of line dancen…
Qua horloges… mijn sluimerende passie voor oude KS begint momenteel aardig te ontwaken
Oude KS is tof… ik vind veel oude KS mooier dan veel oude GS
Diamond painting schijnt ook leuk te zijn.
Ook geweldig! Welke modellen spreken je aan? Moeten we dan het topic uitbreiden
Nou ja, er wordt toch best regelmatig een KS gepost, en dan altijd omkleed met excuses in de trant van “het is misschien off topic, maar…”. Nu heeft @bAAx al verschillende keren uitgelegd dat de verwantschap onmiskenbaar is en het kwaliteitsniveau vergelijkbaar. Dus ik zou niet tegen een formele uitbreiding van het topic zijn, of tenminste voor een ‘generaal pardon’ of een gedoogbeleid voor KS posts .
Mijn huidige interesse gaat vooral uit naar de 44-lijn. Dus bijvoorbeeld de 44-9990, de 4402-8000 en de 4420-9990. Ook de oudere voorgangers, zoals de J14102 en de 15034 zijn in mijn ogen niet te versmaden!
Op verzoek van @Lexie2797 even de 6146-8050 naast de 6185-8021 gelegd.
De overeenkomsten zijn evident. Maar naast de verschillen bij de lugs en de details op de dials valt vooral op dat de 6146-8050 veel ‘ronder’ en ‘boller’ oogt en draagt dan de 6185. Dat laatste komt natuurlijk niet in de laatste plaats door het forse gefacetteerde glas, dat ‘m sowieso meer hoogte geeft. Maar naast de ruimere algehele afmetingen wil ik vooral de aandacht vestigen op de verschillende bezels. Die van de 6146 is plat een breed, terwijl de 6186 een vrij smalle en hoge bezel heeft. Ik denk dat dit er met name voor zorgt dat de de 6185 slanker oogt dan de 6146. Maar de ononderbroken lijnen vanaf de bezel over de lugs van de 6185, en de platte vlakken die zij daarmee creëren, dragen daar ook zeker aan bij.
Wow, I got caught napping hij is er al!!
Ziet er zeer puik uit hoor, gelukgewenst!
Laat die foto’s maar komen!
Wist je trouwens dat jouw VFA een gezichtstrekje heeft van die 44KS lijn?
Het detail van de kop van de lugs wordt helemaal overgedragen van de 44KSC naar de 45-7000… Naar de 6185-8021!!
Zomaar om de 4420-9000 heen!
Zie je nou wel! Ik dacht al: ik ken die lijn ergens van! Maar dat is dus een lijn van de 44KSC.
Nu snap ik wel hoe het komt dat ik het niet meteen kon plaatsen. Ik heb namelijk nog geen 44KSC! *pakt boodschappenlijstje
Veel dank! (om uiteenlopende redenen!)
Mooi! Wat zijn jouw indrukken van deze, in relatie tot je ervaringen met GS?