Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Jaa, top. Dit is de derde of vierde die ooit ik heb gehad. De voorgaanden helaas allemaal moeten verkopen in barre tijden. Nu is het deze keer (eindelijk!) een exemplaar mét de infame hacking lever, dus ik ben helemaal tevreden. De afwerking van het uurwerk, de strakheid waarmee hij loopt, de heerlijke lowbeat, de dial en het design van de lugs. En dat allemaal uit 1966. Dit zit gewoon heel dicht tegen de GS-en aan.

Ik zou deze oude in ieder geval verkiezen boven die toch wat vreemde re-creation (SJE083J1) met een dagvenster (huh?) en een automatisch (huh?) 6L35-uurwerk.

1 like

Mooi toch?

En eh, het contact met James is gelegd. We gaan aan de slag!

2 likes

:rofl:

Die marvel is een ex.

8 likes

Wow! Gave rij zeg!! :heart_eyes:
Ik wilde net zeggen: wat ziet die marvel er nog onwaarschijnlijk goed uit voor een verguld exemplaar!

1 like

Ik heb ervan gehoord :wink: bedankt voor de positieve feedback :grin::+1:

1 like

Absoluut… Die reissue is natuurlijk wel waterdicht… Met saffier. Dat dan weer wel…

Mijn 6146-8050 ligt ook al bij James denk dat hij voor vintage GS de place to be is!

1 like

Ah dus hij gaat de beatrate corrigeren! Succes! :+1:

1 like

Late dial KSC (4420-9990) om de boel hier wat draaiende te houden :grin:

6 likes

Aan de pols en “in person” echt heel charmant hoor…

6 likes

Ja zonder @HvdK zijn donor uurwerk en James zou het niet goed zijn gekomen er mee ben ik bang en dat zou toch wel zonde zijn!

2 likes

ah zo @HvdK heeft gewoon een reserve 614xA liggen?
Echt, wat een raar verhaal… Nog nooit gehoord!
Heeft James dan al bevestigd dat het in orde komt?

Hahaha ja :grimacing: ongelofelijk dankbaar voor! James heeft vorige week toen hij hem binnen had even snel gekeken en wat op eerste oog opviel was dat zoals al eerder gedacht de aandrijflijn waarschijnlijk verwisseld is. Sowieso de balans en echapement zijn niet wat het hoort te zijn.

Hij kijkt deze week verder als het goed is en hopelijk komt het goed!

2 likes

De fantastische capgold 4520-7000 vandaag :grin::medal_sports:

4 likes

Mocht iemand een blauwe, stalen 4520-7000 hebben er vanaf willen :angel:

2 likes

Het blijft een heel raar geval. Ik heb nog nooit zo’n bijzondere modificatie aan een uurwerk gezien! Compleet verkeerd natuurlijk, maar anderzijds moeten we misschien waarderen dat men niet het hele horloge heeft weggegooid of heeft leeggetrokken, maar de moeite heeft genomen om met deze ingenieuze oplossing te komen. Enfin, het zou mooi zijn als mijn donor alle onderdelen kan leveren om de jouwe weer in de juiste frequentie te laten tikken!

2 likes

Op de foto’s van James is mooi zichtbaar hoeveel groter het balanswiel op jouw horloge (linksboven) is in vergelijking met de juiste balans linksonder. Ook het ankerrad is duidelijk niet toegerust op 36000 vph. Komt goed! :+1:

2 likes

Tja… tja… Ik zie ook jouw prachtige foto van de stalen versie hierboven…
Het is niet dat ik het vakmanschap niet waardeer, het is denk ik gewoon mijn smaak niet…

Ook wel fijn om een keer NIET mijn boodschappenlijst aan te vullen na weer een post met prachtige foto’s van jou :joy:

2 likes

:joy::joy:
Dit is natuurlijk een snood plan om je smaak af te toetsen en je dan veel gerichter te “targeten” met beelden. :joy::joy:

Zo bijvoorbeeld:

1 like

Het feit dat jij zomaar een donor hebt liggen vind ik ook heel bijzonder trouwens. :grin::+1:

2 likes