Jaa, top. Dit is de derde of vierde die ooit ik heb gehad. De voorgaanden helaas allemaal moeten verkopen in barre tijden. Nu is het deze keer (eindelijk!) een exemplaar mét de infame hacking lever, dus ik ben helemaal tevreden. De afwerking van het uurwerk, de strakheid waarmee hij loopt, de heerlijke lowbeat, de dial en het design van de lugs. En dat allemaal uit 1966. Dit zit gewoon heel dicht tegen de GS-en aan.
Ik zou deze oude in ieder geval verkiezen boven die toch wat vreemde re-creation (SJE083J1) met een dagvenster (huh?) en een automatisch (huh?) 6L35-uurwerk.
Hahaha ja ongelofelijk dankbaar voor! James heeft vorige week toen hij hem binnen had even snel gekeken en wat op eerste oog opviel was dat zoals al eerder gedacht de aandrijflijn waarschijnlijk verwisseld is. Sowieso de balans en echapement zijn niet wat het hoort te zijn.
Het blijft een heel raar geval. Ik heb nog nooit zo’n bijzondere modificatie aan een uurwerk gezien! Compleet verkeerd natuurlijk, maar anderzijds moeten we misschien waarderen dat men niet het hele horloge heeft weggegooid of heeft leeggetrokken, maar de moeite heeft genomen om met deze ingenieuze oplossing te komen. Enfin, het zou mooi zijn als mijn donor alle onderdelen kan leveren om de jouwe weer in de juiste frequentie te laten tikken!
Op de foto’s van James is mooi zichtbaar hoeveel groter het balanswiel op jouw horloge (linksboven) is in vergelijking met de juiste balans linksonder. Ook het ankerrad is duidelijk niet toegerust op 36000 vph. Komt goed!
Tja… tja… Ik zie ook jouw prachtige foto van de stalen versie hierboven…
Het is niet dat ik het vakmanschap niet waardeer, het is denk ik gewoon mijn smaak niet…
Ook wel fijn om een keer NIET mijn boodschappenlijst aan te vullen na weer een post met prachtige foto’s van jou