Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

There’s more where that came from…
Roep maar als je iets nodig hebt :wink:

2 likes

Goeie genade! Nou doe je het wéér!

2 likes

Omdat ik meer naar staal neig, vind ik deze ook wel erg mooi. Ik weet ‘t, het is geen zeldzame ‘kleine 25’ zoals de jouwe, maar wel een mooie toch? Wat vind jij?

2 likes

Er is geen foute KS1.

Bij voorkeur wel mikken op een vierkant glas voor early KS. Dat is echt de stijl en de kracht!

En ALS je kan kiezen, ga dan voor de stalen SD dial… Maar die is ook redelijk zeldzaam…

Je ziet het niet zo goed maar deze heeft overal de fluted markers… Ook op 12/3/6/9…

2 likes

Yep, ik heb de research gedaan, en zal zeker nog op zoek moeten naar de SD-dial. Die op jouw foto is prachtig! Is deze in jouw bezit? Ze zijn best lastig te vinden, merk ik. En áls je ze vindt zijn ze stevig aan de prijs. Misschien kan ik best eerst even oefenen met de iets eenvoudiger AD-dial. (de bovenstaande zal binnenkort arriveren) :wink:

2 likes

Geen commentaar, for now :grin:

Lol

Ja ik vind dit een prachtige kastvorm. En met een mooie brushing.

1 like

Nog even mijn 4420-9000 die ik vandaag om heb gedaan. De koning van de vlakverdeling. En hij loopt zo nauwkeurig, geweldig. Toch moet deze ook naar james voor een schoonmaakbeurt.

4 likes

Haaaahh, intussen advertentie gemaakt en ook verkocht
:laughing::sunglasses:

1 like

Grand Seiko(matic)
De echt GS moet nog even wachten maar deze uit 1967 is ook wel een mooi exemplaar.

4 likes

Prachtig. Ik ben een groot fan van de 6216 :ok_hand:t2:

De mijne gaat vrijdag richting James. Tezamen met mijn 6245-9001 en de 6146-8010 Arabesque. Ik zal ze wel even missen, maar het is voor een goed doel! :+1:t2:

1 like

Ik weet niet of King Seiko hier ook word gewaardeerd ?
Iig mijn KS56

6 likes

Wat zijn nou mooie leer bandjes die op de orginele seiko banden lijken?
Ik heb al veel geprobeerd maar ik vind nooit de juiste look. En ik wil ook niet gelijk de hoofdprijs betalen, voor 50 tot 65 euro moet je toch een goede band kunnen krijgen met de juiste vintage look and feel.

Rios zurich alligator. Ik heb ze op alledrie mijn vintage GS. 160 euro/stuk.

Enige nadeel is dat ze taperen naar 16mm. Recht 18 zou mooier zijn. Maar ik vind ze verder echt perfect.

1 like

Volgens mij taperen ze naar 15, en zou 16 mooier/gangbaarder zijn. Maar het zijn fantastisch mooie banden ja!

2 likes

Binnen dat budget kan je Hirsch proberen misschien, 18mm hier kan je alleen dan niet (als je die hebt) een originele vintage GS sluiting op want buckle is 15mm ipv 16.

1 like

Mijn favoriete NA’s van de afgelopen periode:

8 likes

Vintage ks/gs tapert steeds naar 15mm, als je originele buckles gebruikt natuurlijk…
De meeste banden zijn 18/16mm in mijn ervaring… 18/15 heb ik, standaard, letterlijk nog nooit gezien…

1 like

Heeeele mooie vfa, damn!

1 like