18 naar 18 vind ik echt geen porem. 18 naar 14, 15, of 16
Excuseer. De Zurich gaat inderdaad van 18 naar 14.
Als ik groot ben wil ik ook een GS, heb 2 vijfjes. En een Seiko uit 77 met combi digitaal en analoog.
Presage is dat een aparte groep? Wanneer is iets een GS? bepaalde maat?
Toch vervelend…
Grand seiko is het merk en echt een los merk van seiko binnen de seiko holding. En simpel te herkennen door de GS in het logo.
Sinds 2018 volgens mij. Daar voor was het altijd gewoon een sub serie van Seiko.
Banden die op (moderne) Seiko quartz dress watches zitten. Ik heb daar nu volgens mij 2 van. Zijn niet al te duur, ook geen geweldige kwaliteit, maar dat type dunnere banden past perfect bij vintage en was zoals het vroeger ook was. En ook leuk dat het een OEM band is.
King seiko mag van mij wel iets uitbundiger… maar mooi spul.
Pardon?
Je wil Vanac?
Er is natuurlijk niks veranderd. Dat Grand Seiko nu “apart” zou zijn is gewoon marketing. Er staat nog steeds gewoon “Seiko Watch Corp.” op je uurwerk. En ik heb al heel vaak uitgelegd waarom het onderdeel zijn van Seiko nu juist Grand Seiko maakt tot wat het is. Zonder Seiko zou Grand Seiko niet kunnen zijn wat het is. Dan had ze de technologie niet (MEMS, Spring Drive, een eigen escapement), de kennis niet, de financiering niet.
Bedankt voor de reacties. Tis een beetje aparte constructie.
Misschien zoiets als Volkswagen groep. Die is eigenaar van vele andere merken en types?
Nee, het was gewoon net als tegenwoordig presage, prospex en vroeger seiko 5, king seiko, lord matic een sub serie van het merk Seiko. Maar allemaal gezamelijk onder de Seiko vlag.
Exactement👌
Hell yesssss meer vanac hier! Whoehoeeee
Vroegah was alles beter nee maar idd is nog niet zo lang los bedrijf maar hedendaags dus een los bedrijf en vroeger inderdaad zoals de pressage en prospex.
Dat zijn hi beats. Andere generatie. Get with the program
De mooie generatie
Uiteindelijk was ik teleurgesteld in de 44-9990 bijvoorbeeld. Heel mooi, maar pakte mij veel minder dan de spannendere kastvormen.