Ook de platen bij de latere Seiko’s zijn sprekender. Een helderdere zilveren kleur en meer contrast met de zwarte accenten.
True.
Ik schaar me achter @bAAx, hahaha .
Oude KS 4EVA! Get with the programm!
Laat dat 7-cijferige serienummer zien!
De nieuwere platen zijn allicht ‘moderner’. Ik zou beslist niet willen zeggen dat de oude ‘minder sprekend’ zijn. Ze spreken anders. In mijn beleving met meer klasse en karakter.
Ieder zo zn mening. Ik vind mijn 5625-7000 veel mooier dan de 4402 die ik in het verleden gehad heb. Maar dat gezegd hebbende zou ik nog wel ns een 57GS willen proberen.
Is natuurlijk helemaal waar: ieder z’n ding. Maar wel leuk om af en toe een beetje te ranten
Grappig dat je ‘t zegt. Ik mis juist de 4402’s die ik in het verleden had. Ben naarstig op zoek naar een mooie vroege dial met een shield medaillon.
Fantastisch!
Lekker setje al zeg!
44 of 45?
Bij de Grand Seiko guy werd op Instagram de 45GS verkozen tot mooiste GS ooit. Maar op foto’s zie je het verschil in grootte tussen de 44GS en de 45GS niet. Bij gelijke grootte op een foto kan ik me voorstellen dat de 45 wat interessanter lijkt door de zwarte lijntjes op de indices en wijzers. Maar naast elkaar in werkelijkheid wint de 44GS het bij mij van de 45GS.
Alhoewel de 45GS voor mij punten scoort met de wijzerplaat en het high-beat uurwerk, scoort de 44GS met zijn algehele voorkomen. De samenhang tussen alle elementen. Ik vind de 44GS meer een gesamtkunstwerk.
Ik ben het op alle punten met je eens . Als ik moest kiezen, koos ik de 44 boven de 45. De 44 draagt ook werkelijk ‘monumentaler’ dan de 45 vanwege de afmetingen. Echt een geweldig ding!
Dat neemt natuurlijk niet weg dat de 45 op de foto van @bAAx er wederom geweldig uit ziet (en ook gewoon geweldig is!)
44 wint inderdaad, het is hét meesterwerk… Ook door de lo-beat 4420B. feitelijk net zo goed als de 452xA en met een lekker menselijke kadans. 5Hz is mij iets te nerveus. (Maar toch met plezier aan de pols vandaag).
Je mag me eender wat van Zwitsers pestigieus spul in mijn gezicht kletsen, het loopt van me alsof ik van teflon ben. Maar toon me een oude koning en mijn hart smelt
Haha, mooi gesproken! Ik ga hier helemaal in mee
Wat is hier KS high beat aan ipv GS? 28800 ipv 36000? Maar net zo special afgeregeld? Of ook iets minder nauwkeurig? Ik vind het een hele mooie kleur wijzerplaat, een geweldig horloge.
Lees dit maar eens.
52KS staat helemaal onderaan