Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Wat heerlijk weer, zo’n uitgebreid artikel. Daar ga ik vanavond eens lekker in duiken!

Prachtige 52KS trouwens! :ok_hand:t2:

1 like

Avondje op de bank…

8 likes

Zelfs google translate weigert dit te vertalen!

1 like

Oh, bij mij zet google de tekst feilloos om in het Engels

?

1 like

Dank @bAAx zeer handige informatie :grin:. Meteen even opgeslagen :+1::ok_hand:

1 like

@bAAx en @koekoek, bedankt hoor…

*zucht…
*pakt boodschappenlijstje…

1 like

Hmm later nog maar eens proberen. Bij mij zei hij net dat hij de tekst niet kon vertalen. Tijdelijke hongaarse vertaalstop bij mij denk ik :slight_smile:

1 like

:joy:

Daar ga je even zoet mee zijn… Ik ben er nog lang niet klaar mee :joy:

Er is er ook 1 specifiek van de King Seiko First,

http://www.egalizer.hu/targyak/orak/king1.htm

En één van de Grand Seiko 2nd, oftewel 57GS

http://www.egalizer.hu/targyak/orak/57gs.htm

2 likes

Januari 1970 45-7001 in SGP…

10 likes

Ben op werk dus kan even geen actuele foto maken. Maar afgelopen weekend deze binnen gekregen. 5625-7000 ks

Benieuwd wat jullie ervan vinden :smirk:

Edit; @bAAx & @HvdK zien jullie opvallende vreemde zaken aan deze 56ks?

6 likes

Hoe is de dikte van de plating bij zon KS eigenlijk? Op mijn ex-marvel leek die vrij dik maar had toch al dunne plekken…

Antwoord op die vraag vind je in de artikels van Sipos van hierboven, ze zijn erg compleet…

(Ik neem hierbij aan dat je de SGP bedoelt van de 45KS van hierboven, er zijn ook GF modellen (KS1) van 100 en 80 micron, en capgold zoals de KSC en 45-8000 van 100-300 micron)

• SGP (Seiko verguld) : vergulde koffer. De goudlaag wordt elektrochemisch op de kast van het horloge aangebracht, die in het geval van SGP altijd de hele kast bedekt (behalve de verwijderbare achterkant). De kwaliteit en duurzaamheid van het eindresultaat is afhankelijk van de dikte van de laag en de hoeveelheid gebruikt goud. SGP-koffers zijn te vinden in alle King Seiko-series vanaf 44KS. Een goedkopere oplossing dan de 18-karaats gouden kast wordt niet gebruikt voor Grand Seikos. SGP-types zijn over het algemeen minder gewild bij verzamelaars omdat ze de neiging hebben om hun glans in de loop van de jaren en decennia te verliezen, en bij onzorgvuldig gebruik kan de goudlaag gemakkelijk in de loop van decennia slijten of loslaten, waardoor het metaal eronder bloot komt te liggen.

Ik heb inderdaad een SGP KS 5256-8010 die licht pelt aan de kop van de lugs.

1 like

Exact. Ik was benieuwd naar de dikte van de laag.

Geen kritiek op je horloge. Ik had een verder hele mooie marvel waar de plating rond de kroon wel dun was geworden… en daardoor in het licht soms wat blauw uitviel.

2 likes

Wow…

1 like

Ik zie geen gekke dingen. De kast lijkt licht gepolijst, maar het is niet heel goed te zien. Mooie KS.

1 like

Leuke 7000! Ziet er eigenlijk redelijk super uit!
Soms is polieren moeilijk te detecteren op foto maar ik zou bijna durven zeggen dat deze echt scherp is.
Alle randen zijn echt rechte lijnen, reflecties hebben geen karakteristieke “S” vorm aan de uiteindes…
Gelukgewenst! :grin:

3 likes

6155-8000 vandaag…

8 likes