Mooi! Maar vreemd dat de kast zo anders is dan de 6156-8010. Met de rechte lug afsnijdingen is het een hele andere kast. Heeft hij van de zijkant bekeken wel echt dat beetje bolle en hoge van de 6156-8010? Of is het meer een 44GS / 45GS achtige kast?
. Machtig mooi dit. Teken hier zelf voor, laat die manchetten maar rafelen
Ik wil nu echt mijn zoektocht stoppen, na 1 laatste. Een vintage GS om mijn vintage seiko collectie voor voorlopig compleet te maken.
Seikomatic-r 8305-8060
Lord Marvel hi beat
King seiko 5625 7000
Grand quartz
En nu nog een Grand seiko. Maar welke?
Wat wil ik? Een kast met een geborstelde rand tussen de lugs. Als jullie snappen wat ik bedoel. SS kast en het liefst niet te gortig kwa budget. Aan welk aankoop bedrag moet ik denken heren? Ik ken de wegen via japan .
Kast hoeft niet perfect. Wijzerplaat en wijzers wel
6146-8000 crosshair zoiets dus https://thegrandseikoguy.com/product/grand-seiko-6146-8000-cross-dial/
Precies zo’n kast . Enkel de daydate bevalt me wat minder. Liever date/no date. Maar bedankt!
Deze staat op de zoeklijst en ga eens scherp het www in de gaten houden
Oké ja dan moet je met 6145 uurwerk zoeken die is date only ipv day date
https://www.ebay.co.uk/itm/324288068391 voila alstublieft
Als je “die kast” wil, zijn er niet fantastisch veel opties.
Ik zou nu al willen benadrukken om toch die extra mile te gaan voor een goede kast. Misschien vind je dat nu niet belangrijk maar kom je later tot je zinnen (dat is voor deze ontwerpen nl. erg belangrijk maar goed ).
6145-8000 date only: dit is early dial maar latere net zo leuk. Wint het wat mij betreft op de crosshair.
Of natuurlijk de 4520-8000
Die laatse is ondertussen flink “aan de prijs” zoals jullie dat zo mooi zeggen.
Maar: misschien is een 5645-7010 ook nog een optie, moderate hi-beat, automaat, veel onderdelen van etc…
Als je maar lang genoeg met die Nederlanders om gaat pik je vanzelf wel wat woorden op hahaha. Ik zou persoonlijk voor een 6145 gaan denk ik en dan voor een mooie kast idd zoals je zegt want later gaat dat zich terug betalen in gevoel en evt prijs!
Fantastisch heren. Hmm, miss dan toch even doorsparen en een nette kast zoeken🤔.
Vind ze allemaal prachtig . Vooral die 4520-8000, maar dat is wat buiten budget lijkt me:sweat_smile:.
Ik ga eens zoeken naar een 5645-7010 en een 6145
Ik moet hem nog eens lekker lang naast die andere leggen. Cap gold heeft sowie geen terugplooi onder de “ceintuur” … Dus ja de onderste flanken zijn vlak. En de oversteek tussen de lugs is recht, niet gebogen.
Ook bijzonder: de wijzerplaat is levendig starburst, maar echt zilver, wat ik nog nooit zo gezien heb op een vintage GS.
Welke ref is het dames model?
Ik gok zomaar 1964-0010
Klopt.
Waar scoor ik nou een 4420-9000 of een Sbgw047…
Wat een prachtige foto toch weer…