Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Jaja een mooi grijs blauw.
Maar bij Seiko is het nooit 1 kleur: het wijzigt nogal afh van belichting.

2 likes

Om deze dag nog mooier te maken een beetje extra kleur.

:grimacing::grin:

6 likes

Zojuist gearriveerd. Blij mee!

7 likes

Hele gave! Niet mijn case vorm maar wel een hele fijne! Mooie plaat ook!

1 like

Thanks! Ja, het voor mij ook weer even wennen. Deze case is inmiddels een beetje een vreemde eend in de bijt, al heb ik jaren geleden al een 8010 (zelfde case) gehad. Maar goed, vanwege de goede dial én de Idemitsu caseback kon ik ‘m niet laten liggen. Grappig genoeg heeft deze in het geheel geen serienummer, ook niet aan de binnenzijde van het deksel. De inscriptie heeft aan dat hij in 1971 (showa 46) is uitgegeven ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van Idemitsu. Hij was daarmee - net als de Toshiba caseback 57GS en 45GS - niet voor de handel. Maar de Toshiba’s die ik heb (gehad), hadden desondanks wel een serienummer. Ook de Idemitsu caseback 6146-8010 Arabesque die The Grand Seiko Guy een tijd geleden verkocht, had wel een serienummer. Enfin, hieronder een plaatje van de binnenzijde deksel. Zoals gezegd is dit de 8020, en dat is in feite 1-op-1 dezelfde case als de 8010, maar dan specifiek voor Idemitsu.

3 likes

Wel bijzonder dat deze geen serienr heeft!!

Jaaa, dit individuele horloge was zó vreselijk goed dat iedereen bij Seiko er van schrok en ze ‘m angstvallig en volledig uit de boeken wilden houden. De keizer kreeg er echter lucht van en wilde ‘m dolgraag hebben. Maar de Seiko-baas zei: “Nee, vergeet het maar. Hier, neem maar een paar 4580’s mee om uit te delen tijdens je tripjes…”

En je weet hoe het dan gaat: horloge in de kluis, niemand sprak erover (uit eerbied), jarenlang vergeten, en bij een grote schoonmaak per ongeluk aan de straat gezet door een onwetende kantoorklerk. En uiteindelijk, na enige omzwervingen, heb ik dit unicum in handen! Het is bijna te mooi om waar te zijn… Nee echt, het is te mooi om waar te zijn… :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Kan je eindelijk rustig slapen nu :joy: collectie is af nu toch? :shushing_face::laughing:

2 likes

Hmmm… als volgende week mijn 49999 KS Chronometer binnen is, ga ik deze vraag van jou beantwoorden…

1 like

Denk dat ik het antwoord weet :grimacing:

2 likes

Mijn 44GS loopt zo onwaarschijnlijk exact. Binnen 1 sec ongeveer 36uur na instellen. Blijft een bijzondere ervaring.

2 likes

Jaja de 4420B. Je vraagt je af waarom ze hi-beat nodig dachten te hebben. :joy:

2 likes

Ja joh, eigenlijk wel waar. Dat rare zenuwachtige gedoe van die hi-beats… 4420B blijft koning!

4 likes

Machtig! En dan zo 1tje zonder serienummer én nodate. Gelukgewenst… een pareltje!

2 likes

De 4420B of 45xxA hebben geen alleenrecht op perfecte precisie waardes.

Deze 5626A draait ook al 3 dagen op de seconde…

(Sorry voor de écht slechte foto ditkeer)

3 likes

Twee Daini pareltjes om de foto van hierboven wat te compenseren…

5 likes

De case verrast irl… Veel complexer als je zou denken, vooral de overgang van caseback naar de punt van de lugs en de aansluiting van dit met de plooi over lengte van de kast + voelt als een riviersteentje zo zacht en heel erg ergonomisch. Een echte sleeper… Ik ben fan!

4 likes

Heb meer met scherpe lijnen maar ben altijd bereid om van mening te veranderen dus zie hem graag eens in het echt!

1 like

Ja ik kan me inbeelden dat andere horloges een prioriteit zijn, voor mij ook trouwens. Maar deze heeft meer in z’n mars dan je zou denken :wink:

1 like

Ben het volmondig met je eens. De lijnen langs de zijkant golven haast van lug naar lug. Ergonomisch is een goed woord, hij draagt ook fantastisch. Maar de vergelijking met een kiezelsteentje vind ik wel het meest treffend! Hulde! :+1:t2:

4 likes