Wow…
En ik maar denken dat die van mij nog scherp was guess I was wrong
Ik ben nieuw binnen grand seiko, maar wat doet zoiets in het blauwe deel als ik dat mag vragen? Is dit 40 mm en qua lug to lug?
Dit topic maakt behoorlijk hebberig. Zie alleen weinig voorbij komen voor de referentie.
De kennis in dit topic is heerlijk om te volgen😇
Geen idee of er hier wel eens 4420-9000 in het blauwe deel heeft gestaan, dus ik kan het eigenlijk niet zeggen. Op de internationale sites variëren de prijzen voor een redelijk tot goed exemplaar tussen de 2000 en 3500 euro, denk ik. Al zijn er uitschieters. Zo werd hier laatst melding gemaakt van een volledig verpest exemplaar met foute onderdelen op Chrono voor 5,5K, meen ik.
Altijd lastig om over de prijs van een 44GS te praten. Ik zie vooral de perfect uitgebalanceerde schoonheid en de historische waarde van deze referentie. Maar enfin, ik snap dat het makkelijk praten is als je er al eentje hebt. Voor mij was de aanschaf beslist een mijlpaal. Echt iets bijzonders.
Voor mij ook. En wat ik ook mooi vind is dat de 44GS is erkend als iets bijzonders ondanks dat het destijds een van de goedkoopste GS was. En hij is maar kort in productie geweest. En had geen hi-beat uurwerk. Eigenlijk had de 4420-9000 op papier alle ingredienten om geen bijzonderheid te worden. En toch is het een icoon geworden door het krachtige pure ontwerp.
Precies dit . Al moeten we achteraf concluderen dat de kleine aanpassingen van het 44-caliber, die uiteindelijk tot de 4420B leidden, toch echt iets geweldigs hebben opgeleverd. Maar inderdaad, het was in de line-up toch een beetje ‘oude technologie’ met een lange aanloop. De focus verschoof natuurlijk al naar het hi-beat geweld. Ook prachtig, maar de charme van een kalm maar gestaag tikkende 44 blijft toch fantastisch…
Er is reden om te geloven dat de ontwikkeling van 4420A naar B enkel het seconds hacking mechanisme betreft.
De basis 44 is al heel erg goed. En als de KSC minder goed zou lopen als de 44GS lijkt me dat margianaal en meer functie van regeling dan kwaliteit van het binnenwerk. Het is tenslotte de reden geweest om een King te promoten tot Grand.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. De toevoeging ‘B’ maakt het verschil niet. Het is de 4420.
Kijk van dat hi beat geweld hou ik nou
Het wordt tijd voor je eerste lowbeat KS/GS…
Very nice.
Fantastisch mooi exemplaar ik wacht ook met smart op de DHL