Heel mooi!
Dit is mijn eerste bijdrag. Ik hoop het werkt met die upload en met mijn Nederlands (ik ben Duits). Weet iemand of het dial van deze 56KS originel is? Ik denk van niet, misschien, omdat ik anders geen KS mit brushed dial ken. Dank jullie!
Die wijzerplaat is niet origineel idd
Welkom op het Nederlandse forum! Je Nederlands is goed te begrijpen
Dank je wel voor het super snelle antwoord!
Wat mij als eerste opviel is de minuten streepjes die veel te dik aangezet zijn. Bij een originele zijn die subtiel.
Ik dacht ik ga deze 4522 verkopen. Maar nu ik hem weer een paar dagen draag…
Wat een schoonheid. En alhoewel niet fabrieksscherp, is hij voor het oog echt heel erg netjes. Maar ik heb ook de 4420, en die dubbelt toch wat met deze. Zoveel keus. Voorlopig om de pols!
Denk dat dit gewoon een heel mooi draagbaar exemplaar is, opzich hoeft het allemaal niet rete scherp als het voor het oog maar klopt zegmaar.
Inderdaad. Maar het valt me wel op dat zo’n horloge als dit, dat op het oog echt heel scherp is, op een foto toch altijd iets minder uitkomt. Ik denk dat het komt doordat er zoveel reflecties zijn dat het je oog in het echt wat duizelt. En op een foto zie je iets beter dat er een minimale afronding is. Zoals op de lug linksonder. Terwijl die afronding er op het oog in het echt gewoon niet lijkt te zijn, alles is retestrak.
Ik weet ook niet wat af-fabriek strak is. Het werk van Kamil is natuurlijk strak-turned-up-to-eleven. Maar dat is strakker dan af-fabriek. Misschien moeten we een vintage GS strakheidsschaal introduceren. Op een 5-puntsschaal, waar Kamil 6 punten krijgt:
- 6 Kamil strak
- 5 af fabriek strak
- 4
- 3
- 2
- 1 rondgepolijst
Het gaat hier dus niet om krassen. Een horloge kan de kwalificatie “fabrieksstrak” krijgen, maar toch heel erg veel krassen hebben. Dat zijn twee verschillende dimensies. Vaak zijn horloges niet meer “fabrieksstrak” omdat ze geprobeerd hebben krassen weg te polijsten. Dat zie je dan aan dat ook de krassen afgerond zijn in plaats van scherp.
Ik zou mijn 4522 scoren op 4min. En mijn 4420 op 4plus. Mijn 6156 zou ik gewoon een 5min geven. Maar hoe objectiveer je dit? Misschien zijn ze allemaal nooit gepolijst, en zijn ze allemaal af-fabriek-strak?
Ik twijfel over Kamil of je bij hem ook gewoon naar fabriek strak kan ipv Kamil strak want zou denk ik eerder naar hem toe sturen wetende dat het fabrieks strak werd ipv Kamil strak snap je hem nog
4 + en 5 - zijn dan weer extra onderverdelingen.
Inderdaad! Maar om mijn 4522 op 3 te raten om hem lager uit te laten komen dan mijn 4420 die dan op 4 zou moeten komen, voelde ook onrechtvaardig! Vandaar maar weer de - +
Hier een die je niet zo vaak ziet.
Ik heb hem in Japan gekocht voor een goede prijs.
Later toen ik hem binnenkreeg en een aantal keer gedragen had viel me op dat iemand de wijzerplaat had bijgewerkt. Op een nogal aparte manier. En de datum verspringt pas om 1.⁰⁰ uur exact
Maar wat vinden de heren hier ervan? @bAAx, @Lexie2797 en @koekoek hier wat photo’s ik vind hem erg mooi alleen jammer van de witte lak/verf.
Vind de lak ook niet zo mooi, zie het vaker maar het is nooit echt gematched qua kleur. Ik zou kijken of je andere plaat kan vinden er voor want kast is mooi.
Het zit ook op de indices. Beetje sloppy joppie
Ja dat, weten jullie hoe ik dat op buyee moet zoeken? Ik bedoel specifiek op onderdelen bedoel ik zoals wijzerplaat, glaasje, kroon, kast. Ik weet niet wat ik daar moet invullen als zoekterm.
Gewoon zoeken op typenummer en hopen dat het er ergens bij zit is mijn strategie…