Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Terug van vakantie en van start met de 6146-8010.

11 likes

Mooi. Welke band heeft jouw 4420-9000?

OEM GS van de reissue SBGW047…

5 likes

Goed begonnen is half gewonnen!
Ik begin mijn volgende halve eeuw vandaag met een familielid… 6156-8020!

11 likes

Proficiat! Zowel met de volgende halve eeuw als met de waanzinnige 61! :confetti_ball:

2 likes

Schitterend horloge!

1 like

Ik weet dat ik deze hier eigenlijk niet mag posten, maar ik doe het stiekem toch. En niet helemaal off topic, omdat het toch een stukje hi-beat geschiedenis is, en dat herkent de KS-/GS-aficionado natuurlijk.

Het zijn de befaamde ‘Olympic stopwatches’ uit de 89ST-lijn. Ontwikkeld in aanloop naar de Olympische Spelen van 1964 in Tokyo.

Van links naar rechts:

892-5000: loopt met 18.000 vph en kan split time aanduiden (exemplaar is echt uit 1964);

8921-5000: loopt met 36.000 vph, ook split time;

8921-5000: loopt met een waanzinnige 360.000 bph (geen schrijffout) en kan daarmee honderdsten van een seconde meten. (NOS exemplaar uit 1972)

Ben erg blij met de complete set (inclusief de koordjes en de hele papierwinkel)! Wilde het dus toch even met jullie delen :wink:

15 likes

Wow echt geweldig. Wat een set!
Vooral die crazy 360k beater spreekt tot de verbeelding natuurlijk maar allemaal echt top.
Gelukgewenst!!

1 like

Denk jij dat de ontwikkeling van de stopwatches op één of andere manier heeft bijgedragen aan ontwikkeling van de hi-beat horloges? De stopwatches komen vóór de Lord Marvel 36000 (5740C), meen ik.

1 like

Mooi ding zeg!

1 like

:star_struck: Wat mooi, en ik maar denken dat Minerva de beste stopwatches makte :wink:
Bedankt voor het delen met ons :nerd_face: :clap: :+1: :beers:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

GS voor dames: de fantastische 1964-0010 36k hi-beater in een 26mm kastgrootte!

15 likes

Ik denk dat er bij Seiko (en zeker in die periode) heel weinig ervaring of kennis zomaar and de kant werd geschoven. Als ik het artikel van Anthony Kable over Seiko en de olympische spelen goed lees was dit voor hen een hele intense onderneming waarbij de fabrieksteams gewoon van hun “normale” taken geplukt en op de olympic effort gegooid werden.
De movement ingenieurs die deze chronometers gemaakt hebben zullen dus misschien wel deels dezelfde zijn die dan later deelnemen aan de Neuchatel trials en het ontwerp van de hi-beat horloges.
Te fact checken zou ik zeggen maar je zou dat toch vermoeden.

1 like

Deze is prachtig in verhouding, vaak zie je direct dar ze veel kleiner zijn. Bij deze niet direct, erg mooi :ok_hand:t2:

1 like

:drooling_face: Je weet hoe laat het bij mij nu is he met deze post :joy:

NWA! Deze zijn onverwacht en absoluut te gek!
5646-5010 uit juli 1972…

16 likes

Wow een mooie kast! Wat is afmeting ervan?

1 like

Zal ik morgen eens nameten :grin::wine_glass:

1 like

Haha, ik kan het wel raden ja… :wink:

1 like

Echt een heel bijzonder ding! Echt weer eens iets anders!

1 like