520x of 524/5x? Ik weet niet of dat een verschil maakt eigenlijk…
Met allemaal. 5206/5216/524x/525x. De verschillen daar binnen zijn veel kleiner dan bij de 56 serie trouwens. De 5206 en 5216 lopen ook op 28.800 bph. De 56 serie zijn op de quickset na eigenlijk vrij betrouwbare uurwerken is mijn ervaring. Wel jammer van de LM specials zijn enorm gave modellen. Maar die mogen we hier niet laten zien
Quickset
Zijn tegenwoordig oplossingen voor dus dat mag geen bezwaar meer zijn
Mijn 56s lopen als een trein… eigenlijk beter dan de 52’s … een zelfs beter dan de 45GS bij momenten maar dat is nek aan nek.
Deze bvb.
Een VANAC?
Yes yes een 5626-7140
Het kost wel weer moeite, tijd en geld om te fixen.
Vroeger zou dat andersom hebben moeten zijn. De 52 had een hogere accuratesse standaard dan de 56’s. Maar de 56s lopen tegenwoordig vaak nog strak. Gek eigenlijk.
Dat is juist een teken dat het vocht niet de kast binnen kwam maar bij de pakking bleek zitten
Nog zo een te gekke 56KS…
Deze heeft maar in één cataloog gestaan (no1 jdm 1971) gestaan, waar hij 3000¥ duurder geprijsd stond dan de Grand Seiko special 6156-8000…
De oversized bezel is gemaakt van tungsten carbide.
Ze zijn het waard
Zag gelijk dat dit een tungsten case was dat heeft toch zo z’n geheel eigen soort van kleur!
Tungsten is er ook in verschillende kleuren toch?
Maar het valt wel op omdat het zo mooi en spiegelend blijft.
Ftfy.
Tungsten is wel cool
Ja maar het is ook iets donkerder ofzo voor m’n gevoel kan uiteraard ook de polish zijn die dat effect geeft.
Het heeft wel degelijk zijn eigen “kleur”… er zit een hele lichte grijs blauwe component in schijnbaar
Tja zo wil je toch eigenlijk alle vintage Grand Seiko hebben!
De moderne horloges zouden er ook baat bij hebben…