Koud
Dat was een mopje trouwens
Koud
Dat is een bijzondere!
Hoort die plaat er in?
Zeker. Het is de 49999, de vroege versie van de 4420-9990. In tegenstelling tot de 4420-9990 heeft deze 49999 de aanduiding ‘Chronometer’ in het fraaie cursief op de plaat staan, net als bijvoorbeeld de 3180 (GS First) en de Seiko Liner 46999.
Hallo heren, mijn 4502-7010 is binnen de opwindveer zat vast dit heb ik zelf verholpen. Nu is er toch meer aan de hand. De balans beweegt niet. Ik vermoed dat hij scheef is of erger…
Ook de kras die ik dacht dat op het glas zat zit op de wijzerplaat. Verder is de kast cosmetisch in vrij goede conditie net zoals het glas. Plus heb ik nu een KS gesp.
Ik weet nog niet hoe ik nu verder ga. Wellicht iets voor later.
Die gesp alleen al is fijn om te hebben, de plaat kan je misschien nog wel wat voor vinden. Mocht je hem willen servicen kan je aad proberen.
Jammer van de kras, maar de gesp is toch mooi + 90 euro.
Ik had de mijne ook aan vandaag!
Ik ga hier een beetje gekke vraag stellen maar ben benieuwd hoe jullie hier in staan. Ik ben zoals sommigen van jullie misschien weten werkzaam als piloot en zou dan ook graag als ik weg ben een extra horloge naast m’n astron. Ik heb dus het volgende op het oog
zouden jullie met in achtneming van natuurlijk de standaard röntgen het aandurven iets mee te nemen en dus veel te reizen. En om dit on topic te houden zou ik dus graag mij KS of GS mee nemen.Springdrive of quartz zou ik zo meenemen.
Ja het gaat hier dus om mechanisch voornamelijk. Mijn koffer gaat in principe alleen door een xray en daarna met mij zelf naar toestel dus niet via zo’n ondergronds banden systeem.
Vintage zou ik niet doen. Maar iets met een flinke dosis antimagnetisme zou ik dat best durven. Je wil niet de astron in de koffer en een ks/gs om de pols?
Gaan uiteindelijk allemaal door dezelfde scanner de een alleen in een bakje en de andere in de koffer
Nee ok. Maar xrays gebruiken in principe niet direct magnetische velden. Dus zou in beide gevallen goed moeten zijn. Om je pols is met name vanwege eventuele schokken in je koffer.
Wat betreft mechanische horloges, zeker vintage is gewoon kwetsbaarder voor magnetisme of schokken dan het moderne spul.
Ja snap je helemaal gelukkig in mijn geval is de koffer zelden weg van mij en laad ik hem zelf in het toestel.
ter illustratie van het type vliegtuig dat ik vlieg.Zakelijk verkeer?
Yes iets andere tak van sport zegmaar hahaha