Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Zijn cargo checks anders dan controle van personen/bagage?

Uiteindelijk zijn al mijn horloges de wereld rond gevlogen… in een zakje (soms ook een doosje) in de cargo ruimte.

Pelican case met lasergesneden foam is wel een goed idee denk ik. Ik voeg nog wat silicaat zakjes toe. :+1::small_airplane:

1 like

Cargo checks gaan met name denk vaker door scanners, grootste verschil is als het eenmaal uit sorteer centrum is het op pallets gaat of in een container. Mijn koffer krijgt wat dat betreft iets meer te verduren vandaar de Pelican case die in m’n koffer gaat al zou ik die ook in m’n flight bag kunnen doen waar mn ipad ook in zit heb daar nog nooit enige problemen mee gehad.

1 like

Post NOS 5246-7000 vandaag :slight_smile::clinking_glasses:

17 likes

Vet!

1 like

Heel mooi met die medium grijze wijzerplaat en de hele combi van kast, glas, dag datum etc.

1 like

Thanks, ja de volle 32mm vetheid :slight_smile::+1:

32mm? Dat is wel heel klein.

Yep.

Deze is groter. Eén van de grootse vintage GS/KS referenties zelfs.

7 likes

13 likes

Dikkere band zou hem mooier staan…

1 like

Prachtig! Ik blijf zelf ook naar deze kast grijpen. Hij is zó goed geproportioneerd, echt geweldig…
En ik vind 'm top aan deze band. :ok_hand:

1 like

denk dat dit topic meer vanac kan gebruiken! Een beetje herrie schoppen hier tussen al het rustige en statige :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Altijd leuk!

1 like

Na al die heibel :grin:, terug naar statig met het spiegelpaleis 44GS…

18 likes

Heb maar 1 vanac en draag iedere dag wat anders dusja dan krijg je soms van die dagen waarin het wat rustiger wordt, plus te grote veranderingen leiden vaak tot verzet dus kleine stapjes :joy:

1 like

6157-8010 Special.

17 likes

Wauw :heart_eyes:! Die is echt mooi, met dat facet geslepen glas! Zit er trouwens verschil tussen de ‘special’ en ‘gewone’ Grand Seiko’s?

De afregeling van de special is beter dan van standaard grand seiko uit die tijd.

1 like

Met name
GS standaard -3/+5 s
Special -3/+3 s
VFA -2/+2 s met de garantie om binnen de minuut te blijven over de periode van een maand gedurende de eerste twee jaar na aankoop (nieuw uiteraard :sweat_smile:)

4 likes

8 likes