Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Haha, ik had ook al even aan de dikste gedacht, en kwam toen ook op deze kneiter. De jouwe is mooooi!

1 like

Foto is ook wel ietsiepietsie misleidend want hier oogt hij wel rete strak terwijl er de nodige imperfecties natuurlijk op zitten.

Het verschil in dikte is wel evident…

12 likes

Weetje wat een mooie foto zou zijn? Onze 8010 en 8050 bij elkaar :grin::grimacing::rofl:

Sow, wat een verschil. Waar zit hem dat in? Automaat module en facet glas?

Denk idd de rotor met name want die is echt zwaar en relatief dik in de 6145/46 uurwerken. De extra module zorgt dus voor de toegevoegde dikte denk ik.

1 like

Klopt. De automaat is niet geïntegreerd in het uurwerk, maar ligt er echt als een losse module bovenop (méér dan alleen de rotor). Daarmee krijg je al de dikte van een ‘reguliere’ 6145/46-8000. In het geval van de 8050 is de hele kast dan nog eens iets meer ‘gedrongen’ qua proporties, en draagt natuurlijk vooral het gefacetteerde glas nog eens bij aan de dikte.

2 likes

Haha, dat is nog wel eens leuk om te doen ja! :wink:

1 like

Oftewel het is een dikkertje hahaha wel een mooie :grimacing:

1 like

Ik sluit me aan bij bovenstaande selectie van 45 en 61ers :slight_smile: de eerste echte GS Hi-Beats…

7 likes

Mooie vergelijking!

1 like

Wel echt scherp deze… :ok_hand:
Hoe zit het met de precisie?

1 like

Geserviced en afgeregeld door James…
Circa +5 sec/dag. :+1:t2:

1 like

Hoort dat alleen bij de 6146-8010? Mijn 6156-8010 heeft het niet.

Is alleen op de 6146-8010 “arabesque”

1 like

Waarmee het allemaal begon…

10 likes

En waar Grand Seiko nu naar ik laatst las al zeven (limited) reissues van heeft uitgegeven…

De nieuwe bandjes zijn binnen. Nice!

15 likes

Prachtig! Zou daar over een tijdje ook wel wat bandjes van willen voor mijn vintage seiko’s. Lekker dun en perfect bij het strakke design van de kasten

Hoe dragen ze?

1 like

Ziet er goed uit. Mooi dun inderdaad.

1 like