5646-5010
Very 70’s!
Zeer fraai, weet je hoeveel rechthoekige modellen gs ooit heeft gemaakt? Buiten deze kan ik mij geen herinneren die ik ooit gezien heb. Bijzonder
Er is zeker nog de 564x-5000 met de prachtige hamerslag 18kt case, maar voor de rest kan ik me heen verdere modellen voor de geest halen
Twee cruciale ontwerpen van Taro Tanaka en het ontstaan van de Seiko Style met naar schatting 3-3,5 jaar verschil tussen hun genesis.
44-9990 (44999 voor medio 1965) uitgekomen begin 1964, ontworpen wellicht vroeg tot midden 1963.
4420-9000 uitgekomen midden tot laat 1968 maar kasten hebben data midden tot laat 1967, ontworpen naar schatting eind 66.
1984-3000 is er ook nog en ja het is een dames horloge maar toch wel misschien één van de grootste prestaties van GS om het uurwerk zo nauwkeurig te krijgen om het de VFA status te geven maar tevens ook het kleinste uurwerk te zijn dat zij hebben gemaakt in High beat 36000bph
Wat heb jij toch ongelovelijk prachtige dingen liggen in echt ongelofelijke staat!
Iconisch duo! Echt belangrijke stappen in de institutionalisering van de Grammar of Design als ontwerprichtlijn! Prachtige foto ook weer…
Van de 4420-9000 zijn overigens kasten bekend met een serienummer uit december 1966.
In aanvulling op jouw foto wil ik nog even delen wat ik vandaag draag. Ook niet onbelangrijk in de aanloop naar de 4420-9000:
De 49999, later 4420-9990. De mijne is uit de laatste run met het oude typenummer en de vroege dial, januari 1965. Deze is bij mijn weten in 1964 verschenen.
Ik vind het bijzonder lastig om een mooie foto te tonen die enigszins het niveau hoog houdt, gezien al die strakke prachtexemplaren hier
Ik heb ook zo’n 49999 uit 1964. En zal hem van zijn (voorlopig) beste zijde laten zien.
Nu nog een nieuw glaasje om hem te laten schitteren. Tips zijn uiteraard altijd welkom.
Lekker de rest ook laten zien zou ik zeggen! Alle vintage GS en KS is hier welkom ook degene die een wat ruiger leven hebben geleefd!
Je kan hier rustig alles laten zien hoor! Bijna al mijn horloges zijn hun tweede leven bij mij begonnen met lelijke glazen etc… Juist mooi om te zien hoe ze kunnen opknappen!
Lekker hoor! Wow!
Neeee joh! Nou ja zeg… weer zo’n unicorn. Wat een ontdekking! Ben benieuwd hoe snel er een tweede opduikt!
Is dat zo een unicorn?