Heb jij een 45GS met zo’n dial?
Of sorry nu zie ik wat je bedoelt… de early dial 4522-8000!
Nee natuurlijk niet!
Dat is inderdaad echt weer een unicorn
Je komt enkel 45s tegen met hi-beat 36000 en het daini-logo, toch? Die hebben jij en ik ook. Een 45GS met GRAND SEIKO en het Daini-logo heb ik nog nooit gezien… Net als een unicorn. Die heb ik ook nog nooit gezien
Haha, ik dacht al…
Wederom een prachtexemplaar
. Hoe zat het eigenlijk met de idemitsu casebacks? Kregen werknemers van de foundation deze?
De inscriptie memoreert het 60-jarige bestaan van de Idemitsu Corporation in 1971 (Showa 46). Ik vermoed dat deze speciale batch (die dus nooit in de verkoop is geweest) vooral bedoeld was voor het management en/of zakenrelaties. Ik heb ergens gelezen dat er soms ook nog onderscheid werd gemaakt tussen KS en GS, voor respectievelijk de mindere goden (de subtop) en het echte topmanagement. Of dat hier ook zo is, weet ik niet. Wel is bekend dat ook de Grand Seiko 6146-8010 ‘Arabesque’ is verschenen met een Idemitsu caseback. Enfin, die is nog iets hoogwaardiger/specialer dan deze KS, dus misschien klopt dat verhaal wel.
Ik meen dat de inscripties op die andere ‘commemorative caseback’, namelijk die van Toshiba, echt verwijzen naar de viering van een aantal dienstjaren (25 jaar, dacht ik). Die exemplaren waren dus sowieso bedoeld voor individuele interne medewerkers. In dat geval zijn het overigens altijd GS-en (5722 of 4522), dus allicht ook enkel bedoeld voor de hogere legerleiding.
Laat ik er net ook eentje met inscriptie ontvangen hebben. Deze zet 20 jaar carrière in de verf van iemand bij Matsuzakaya, een Japanse retailer.
Ahhh de SD dial!
Laat ik net vandaag overwogen hebben om de KS1 ook te dragen. Die zou toch wat tegenvallen naast jouw exemplaar
Cool!
Dit is echter een regulier horloge, bedoeld voor de markt, dat naderhand particulier is gegraveerd. De Toshiba en Idemitsu casebacks kwamen met inscriptie uit de Seiko-fabriek en dragen niet het type- en serienummer op de buitenkant van de caseback (die staan binnenin het deksel en wijken bovendien af van de reguliere kastnummers).
Ah, juist. Wezenlijk verschil idd.
Altijd lekker als het hele plaatje klopt!
7 digit serienummer, 1967, grand seiko rotor. Ongetwijfeld ook 2 x early dial. Alles bij elkaar: prachtig!
(Het serienummer van de gold cap is op zich al iets moois )
Voor de liefhebbers van de arabesque, enkele snelle kiekjes van de piramide versie, niet mijn horloge:
Oh wow! Voor Arabesquofielen is de piramide beslist een grail…
Ik meen overigens te weten van wie dit exemplaar is
Maar die kast… die lijkt akelig verpoetst
Echt geweldig, die beide vroege 61’s zo naast elkaar. Subliem