Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ik wil wel een pyramide glaasje vinden :smirk::joy:

1 like

Oh, die gedachte heb ik ook gehad. :wink:
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik weet er nog wel eentje in Japan. Alleen zit er dan meteen een heel horloge aan vast en betaal je 3K excl. verzenden en inklaren… :grimacing:

1 like

Hahahahaha euhm ja duur glaasje dan :joy:

1 like

Ik ben elke keer weer blij verrast over wat een ontzettend fijn horloge de 4402 toch eigenlijk is…

10 likes

Ja… Jammere zaak…

2 likes

We houden het op de 61 deze zondag…

8 likes

Heerlijke foto weer… :+1:t2:

1 like

5625-7060

7 likes

Blijft inderdaad verrassend leuk!
Hoe is het nog met de gouden?

Eentje van gisteren

7 likes

Beauty met die oranje strap!

Ingetogen schoonheid

8 likes

Ik zie hier de meest prachtige King- en Grand Seiko’s voorbij komen.

Ik heb m’n zinnen gezet op een vintage KS of een GS uit 1967 nu ik weet dat m’n grail, een tissot PR516 in blauw uit datzelfde bouwjaar, niet is te vinden. Ik weet alleen niet waar ik nog meer kan zoeken. Ik zoek nu op C24, Marktplaats, Ebay(kleinanzeigen), Uhrforum en nog wat kleine sites.

Kunnen (en willen) jullie nog wat interessante sites prijsgeven waar ik een mooi exemplaar zou kunnen bemachtigen?

Of misschien overweegt iemand hier wel z’n Seiko te laten gaan. Voorkeur gaat uit naar een Hi-Beat overigens.

Budget is voor een GS misschien wat aan de lage kant, rond €1500,-. Maar daar valt met de directrice misschien nog wel over te praten :grin:.

Bedankt,
Jurgen

Voor die 1500 kan jij een hele mooie high beat GS kopen hoor ik zou beginnen met buyee te bezoeken en te bekijken. Zorg wel dat je goed kijkt of er aan de advertentie risico’s zijn verbonden (dit staat in het rood duidelijk aangegeven boven het product), buyee is schijnbaar echt een drama om mee te communiceren als iets niet goed is gegaan. Heb er zelf al paar keer wat besteld en ging gewoon prima.

Ben je opzoek naar een automaat of een handopwinder?

1 like

handopwinder of automaat maakt mij eigenlijk niet zoveel uit eerlijk gezegd.

En moet het specifiek 1967 zijn? Evt een mooie 4520-8000 moet wel lukken.

1 like

Het moet er wel een uit 1967 zijn. Mijn bouwjaar :grinning:.

1 like

Een hi-beat 45KS/GS of een 61GS moet zeker lukken voor 1500 euro. 1967 is het lastigste deel van de opgave. Er zijn 61GS bekend uit 1967 (zie de prachtige post die @bAAx hier recent plaatste), maar die zijn zeer zeldzaam en zullen al richting de grens van het budget gaan. De 45 verscheen bij mijn weten in 1968.

Als het én hi-beat én 1967 moet zijn, is een Lord Marvel 5740C misschien de makkelijkste optie. Maar dat is niet helemaal te vergelijken met een 45 of 61…

1 like

Nee, het hoeft niet per se een hi-beat te zijn. Heeft wel de voorkeur.

In dat geval zou ik (denk ik) neigen naar een 57GS (5722-9991). Dat is heel veel horloge voor de prijs die je ervoor betaalt. Echt een klassieker. Als je op Chrono zoekt op “Seiko 5722 1967”, kom je al best wat tegen.
De andere toppers uit 1967 zijn de 62GS (6245 of 6246, de eerste GS automaat, wel een wat kleiner horloge) en de waanzinnige 4420-9000. Maar die laatste zal lastig worden voor 1500 euro.

1 like