Er zijn bij mijn weten geen KQ met zuivere 45-7000 kast.
Afgeleiden wel uiteraard, maar niet the full Monty.
Erg mooi deze!
Voor een leek als ik lijkt die kast van een 4821-8000 zoveel op de 45ks en de 56ks, dat het goed genoeg is. De subtiele verschillen zie ik niet zo snel, maar ik ben benieuwd!
Desalniettemin, is iets soortgelijks ook goed. Maar voor mij is bijvoorbeeld de 0920-8000 net weer wat te anders doordat die wat ronder lijkt. Allemaal gebaseerd op foto’s trouwens .
Heel gaaf. Dat bandje maakt het ook echt compleet!
Er is een verschil tussen de kasten gebruikt voor de 5625/6. De 7000 heeft de maxi kast net als de 45. De 711x (en 8000) hebben de dunnere lugs en die lijkt meer op de 4821-8000.
Ha! Ik weet dan weer niet genoeg over serie nummers om je antwoord te begrijpen:). Begrijp ik goed dat de 5625-7000 dezelfde kast heeft als de 45-7000? En de 5625-711x en 5625-8000 hebben een zelfde soort kast, maar dunnere lugs? En die versie lijkt dan op de quartz 4821-8000?
Hoe dan ook, al deze kast vormen vind ik mooi, dus een quartz versie van een deze kasten zou ik top vinden.
Die ene die jij hebt komt echt super dicht in de buurt, maar die lijkt net iets naar binnen te buigen bij de buitenkant van de lug.
Min of meer ja. Handwinder vs automaat, dus zal wel iets anders zijn qua dikte/zijkant.
Dat klopt ook.
Even een foto uit de oude doos, het verschil tussen de maxi case 7000 en de slim case 711x
Op AliExpress staat een moderne quartz-shitter met duidelijke KS geïnspireerde vibes.
Dank je! Geweldig al die expertise in dit topic!hebben deze cases collectief ook nog een naam? 56ks case was blijkbaar niet omschrijven genoeg.
Zoekterm quartz shitter niet succesvol. Ik heb sowieso ook wel meer interesse in een ‘echte’.
Nog maar eens deze… het is namelijk dat soort zaterdag!
SD dial j14102e. En pareltje uit begin jaren 60.
Als je meer wil weten over waarom dit een slim ontwerp is, kan je hier mijn korte uitleg lezen op IG:
Voor zo ver ik weet niet.
Dat is dan weer jammer. Jij als wandelende Seiko catalogus weet niet toevallig een paar modellen uit je hoofd?
Geweldig beschreven, @bAAx. Chapeau!
Het valt mij elke keer weer op hoe ‘schitterend’ (letterlijk) deze case is. Hij weerkaatst gewoon echt veel licht. In mijn analyse speelt vooral de bezel daarbij een belangrijke rol. Maar het is natuurlijk, zoals jij schrijft, het integrale ontwerp met al die ‘experimentele’ platte vlakken die het geheel zijn uitstraling geeft. Echt baanbrekend, en een heuse wegbereider voor veel designs in deze draad.
Mooie special! Ook leuk om te zien hoe die kast toch weer net wat anders is.
Welkom!
Heel knap exemplaar. Mooi hoor!
Heel mooi, bijzondere wijzerplaat!