Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ze wisselen scherpte in tegen een warme gloed :slight_smile:
Ik draag ze zeker zo graag als de stalen versies. Er zijn ook specifieke momenten dat ik liever staal dan wel goud draag.

2 likes

Ik vind stiekem goude horloges mooier, maar dan alleen als echte dress watch. Echter ben ik niet vaak in de gelegenheid om zoiets te dragen.

Dus wel mooier, maar niet echt voor mij.

Alhoewel… misschien eentje :slight_smile:

1 like

Hij loopt daarin dus gelijk op met de 44999/44-9990 en de 4402. Voor mijn gevoel vormen die twee veel meer de tweede generatie 44’s dan de 44-2000, terwijl dat dus de aanwijsbare opvolger lijkt te zijn van de 15034…
Het 44-universum blijft me boeien. Voor mij is het de mooiste lijn/periode van Daini (en allicht Seiko als geheel)

1 like

Eerste keer dat ik hier kan posten! Gisteren binnengekomen. Glaasje heeft nog wat werk nodig, maar voor de rest enorm blij mee!!

10 likes

Fijne 4402 hoor! Gaaf! Proficiat!

1 like

Merci!

Bedankt trouwens voor je antwoord nog!

1 like

Horloge rechts dragend betekend dit in jouw geval linkshandig zijn? Vind het namelijk wel boeiend hoe sommigen hun horloges rechts kunnen dragen terwijl dat voor mij bijv gewoon ongemakkelijk zit hahaha

1 like

Goud doet het altijd goed, zit nu te denken dat ik geen gouden versie meer in de box zit. Moet daar weer eens wat aandacht aan schenken, jij had toch ook een GS met goudstaven indexen?
Zijn deze een beetje te vinden of is dat een drama / kost een vermogen?
Zou misschien wel iets voor mij zijn.

Ik ben linkshandig en draag mijn horloges links.

2 likes

Nee, ik heb een tattoo op mijn linkerpols :slight_smile: wil niet dat mijn horloge daar overheen valt! :sweat_smile:

2 likes

Je moet er, denk ik, inkomen. Het eerst eens proberen.
Ik denk dat mijn eerste cap gold referentie de 4522-8000 was.
Aan de pols kan je denk ik de weldadige warme gloed, zeker in mals zonlicht, niet ontkennen. :grin:
En ik merk dat ik er dan vooral naar grijp in gezellige thuis omstandigheden of een fijn diner.

7 likes

Gelukgewenst!!
Loopt ie goed?
Ook: ken je de onderhoudsgeschiedenis?

1 like

Of ik iemand die een cap gold 44GS als bling item ziet aan zo een exemplaar wil helpen? Ik weet het zo net nog niet :rofl:

1 like

Iets anders dan goud vandaag…
5641-7000

4 likes

Dankjewel! Ik kwam erachter dat het een horloge van @Mafkees is geweest en daarvoor van @koekoek. Laatste service was in 2019, als ik me niet vergis!

Enkele kiekjes…
Niet perfect maar ik krijg maar geen genoeg van de scherpte…

6 likes

Deze kastvorm vind ik gewoon geweldig, scherpte en mooie vlakke kanten. Het is iets bijzonders vind ik persoonlijk.

2 likes

Geweldig mooie kast inderdaad. Ik wilde hier trouwens eens kijken of iemand niet een quartz versie heeft van een horloge met de 45ks kast. Ik wil graag eerst eens even kijken of het nou echt iets voor mij is, zo’n vintage horloge.

Er staat op het moment een mooie gold capped King Quartz in het blauw, maar het uurwerk is iets mis mee, maar die kast is verder top. Is er iemand die een 4821-8000 (staal, niet gold capped) heeft die er eventueel vanaf wil?

Ze zijn trouwens te vinden maar niet dermate dik gezaaid.
Prijs tussen 1,8 - 2,8k. Er staat een dacht ik 1 te koop in Frankrijk met doos en buckle voor 5k.

1 like