Show je vintage horloges!

Kun je toch kopen? :smiley:

Ik heb er maar één. Oude horloge van mijn pa gekregen van mijn opa. Ik koop het liefts nieuwe horloges maar deze is me wel dierbaar.

Henrik

Het horloge van de een na laatste foto 2e van linksonder heeft die de verkleuring vast tussen de 2 en 4 en 9 en 11 aanduiding of veranderd dat als de lichtinval verandert? En is dat een handopwinder?

MvG Eric

Die bruine Seiko? Dat is de lichtinval, hij kleurt verschillende schakeringen bruin bij verschillend licht. Je kunt je voorstellen dat dit één van mijn absolute favorieten is :smiley:

Het is een automaat. Ik had er nog één maar die heb ik onlangs verkocht aan een forumlid die per pb informeerde over het horloge en er ook een wilde kopen.

Je hebt een pb

Wat is die witte moonphase?

Nieuwe aanwinst sinds gisteravond, Omega Speedmaster Mark II Racing:

Henrik Schreef:

Die bruine Seiko? Dat is de lichtinval, hij kleurt
verschillende schakeringen bruin bij verschillend
licht. Je kunt je voorstellen dat dit één van mijn
absolute favorieten is :smiley:

Het is een automaat. Ik had er nog één maar die
heb ik onlangs verkocht aan een forumlid die per
pb informeerde over het horloge en er ook een
wilde kopen.

Ja, sorry. Die heb ik gekocht en ik ben er erg blij mee. Ik zal nog even een plaatje posten.

Sommige mensen zullen, gezien mijn recente posts, denken dat ik alleen maar Alpha’s verzamel :wink: maar ik heb ook een bescheiden aantal vintages. Vandaag heb ik even de moeite genomen om ze opnieuw op de foto te zetten. Bij het uploaden bedacht ik me dat ik de zakhorloges vergeten ben, maar die heb ik nog wel in het archief.

Eerst een overzichtje:

en stuk voor stuk:
Een Seiko Automatic uit '71:

Een Omega Geneve (ex-Henrik):

Een Prisma, van Opa geweest, niet in al te beste staat

En mijn Enicars, eerst de Star Jewel automaat, die om 22:10 al datum aan het wisselen is:

Een redial Ultra Sonic Handopwinder. Ik moet nog eens op zoek naar een nieuwe wijzerplaat

En een handopwinder met bijzondere bruine wijzerplaat. Erg moeilijk dit effect op de foto te krijgen:

Dan de zakhorloges, beide erfstukken:
Een relatief jonge:

en een oude, uit 1758

waarvan de binnenkant nog mooier is dan de buitenkant:

Er is nog uitbereiding op weg, die ik zal presenteren zo gauw ik hem heb.
Tot slot nog wat extra foto’s, gewoon, omdat ik ze mooi vind :slight_smile:

Groeten,

Martin

Sorry, volgens mij heb ik over je reactie heengelezen. Zie hiervoor: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,57119,57119#msg-57119

Leuke foto’s! Die Omega is wel erg fraai(tu), op dat oude zakhorloge na dan;)

Mijn beste Martin,

Wat een buitengewoon fraaie binnenkant heeft dat zakhorloge uit 1758.
Natuurlijk mogen al die andere fotogenieke horloges er ook wezen. Maar dat zakhorloge, dat spant toch de kroon. En dan zo oud. Mooi hoor, wees er zuinig op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1950 tropical dial cal. 265

1 like

Dag Allen,

Speciaal voor deze post een account aangemaakt. Bovenstaande horloge is niet de mijne maar die ik heb geërfd. Ik kan er maar weinig over vinden online, behalve 1 advertentie met een exact zelfde exemplaar, zie foto. Kan iemand mij iets vertellen over dit horloge en het merk “Tevo”? Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Groet, Koen

1 like

is in het horloge merkenregister opgenomen:

Welkom! en mooi horloge heb je daar.

Ik heb praktisch dezelfde maar met submerk EGONA en met een zalm-dial ipv een gouden zoals die van u. Het uurwerk is van mijn grootvader en ik wil dit uurwerk echt wel houden.

Zie: Tissot/Herodia/Omega/Bucherer/Verdal

Vorige week is het opgepoetst geweest en ik heb een nieuw bandje besteld. Die Fixo-Flex moet je echt afhalen en vervangen! Deze beschadigd bij het dragen de gouden kast.

Kreeg een offere van €650 om een service te laten doen, los van de €90 voor het oppoetsen heb ik beslist het nog niet te laten doen. Maar ik ga binnenkort een andere horlogemaker bezoeken om een fairdere prijs te bekomen. €650 vind ik wel erg veel.

Veel plezier ermee alvast!