Leuk hoor, al die tankjes!
Aangezien ik ooit besloten heb alleen Omega te sparen (en mijn Seiko’s, Bulova’s etc heb verkocht ) zou ik wel te porren zijn voor een Omega tank.
Quick search op het forum leverde niet veel op, alleen volgens mij @LeenV heeft een heel prettige?
Ik blijf het blauwe gedeelte in de gaten houden…
Superleuk topic! Wat een Beauty’s komen er hier langs
Erg mooi…
Heb ik geloof ik nog wel, en anders kan ik wel uitzoeken waar ik die gekocht heb voor de Butex in de 1e post.
Ben deze week niet thuis maar zoek het volgende week even op.
en een met een speciaal verhaal ook.
Blijft echt een prachtig horloge, deze.
Mooi ding!
Leuk tankje!
Als niks lukt maak ik wel wat voor je
Wat een geweldig forum is dit toch…
Er bestaan ook lelijke tankjes. Merk: Giralux.
Er zit een piepklein, niet door mij te identificeren uurwerkje in.
Wat ‘full lever’ aan de onderzjde van de wijzerplaat betekent? Geen idee?
Swiss made volgens Mikrolisk. Door Foska? Ook nooit van gehoord.
Aan de kast (22,5 x 27,5 mm) geïntegreerd bandje met een rare sluiting die steeds losschiet.
Ze loopt, maar niet fanatiek.
Wie wil mag haar hebben voor de verzendkosten. Eerste PB met ‘Ik wil haar’, krijgt haar.
Ik denk dat het een soortement kwaliteitsaanduiding was voor de Engelse markt (“pin lever” = pen anker in het Engels, “full lever” zal dan een andersoortig echappement zijn denk ik. misschien een aanduiding voor Zwitserse ankergang??)
Op de wijzerplaat van zakhorloges komt die aanduiding wel meer voor, als ik zo wat plaatjes op internet bekijk.
Dank Boris. Ik vermoedde ook wel zo iets, maar het lijkt mij geen gebruikelijke aanduiding. Nooit eerder gezien op een horloge.
Lijkt mij een ‘full’ 17 steens uurwerk(je) met een gesteend, dus Zwitsers anker. Kan geen calibernummer vinden bij de balans en ik vond het niet de moeite om de wijzers en de wijzerplaat er af te halen om te zien of er wat op de voorkant staat. Qua configuratie een heel standaard machientje zo te zien. Maar wel klein, ca. 13 mm.
Nogmaals: als iemand het kan gebruiken, laat het me weten (PB).
Thanks, ze was er maar wat trots op!
Van Hamilton uit de explorer serie een Andrews en een Stanley 1932/ 1933
Met het 19 jewels 401 uurwerk
Schitterend!
Dit is een Chaika 1601a.
Mocht je er vanaf willen dan issie hier welkom.
Heel erg mooi !
Goed gevonden Tim!
Dat verklaart waarom ik geen caliber aanduiding op het uurwerk kon vinden. Daar zijn die Russen niet altijd even handig in. Trouwens -voor een Rus- best een mooi gemaakt werkje.
Wel wonderlijk, een Russisch loopwerk in een Zwitsers horlogemerk. Zou het er misschien later in gezet zijn?
Ze komt in ek geval jouw kant op! Verdiend!
—> —> Tim!
Thanks Lex! Wordt gewaardeerd
Ik herken het uurwerk omdat ik laatst een kettinghorloge van de ma van @Langelambal heb gedaan die dit uurwerk had, was een leuk klusje